• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۲
  • شناسه خبر: 32031

آماده باش هلال احمر زنجان در پی ورود سامانه بارشی به استان/ احتمال طغیان رودخانه ها وسیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد

در پی هشدار هواشناسی استان، در خصوص ورود سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، هلال احمر به حالت آماده باش نارنجی درآمد. احتمال جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حکمت اله هاشمی سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجاناظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید، رگبار باران، وقوع رعد و برق، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، هلال احمر از امروز تا پایان روز جمعه/ ۲۵ فروردین/ به حالت آماده باش درآمد.

هاشمی گفت: در این خصوص به همه شعب هلال احمر و پایگاه های امداد و نجات جاده ای در سطح استان زنجان حالت آماده باش نارنجی صادر شده است و در زمان حاضر همه نیروها و امدادگران جمعیت هلال احمر در این استان همراه با تجهیزات برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از ورود سامانه بارشی آماده هستند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

گفتنی است طبق گزارش هواشناسی زنجان برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بارش باران را پیش‌بینی شده است و سامانه بارشی به ویژه در روزهای چهارشنبه و  بعد از ظهر روز پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.

وزش باد از امروز تا بعد از ظهر روز جمعه شدید تا نسبتا شدید خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است و بارش‌ها عمدتا به صورت رگبار و احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است دمای هوا از امروز روند کاهشی دارد و صبح شنبه دمای هوا به صفر درجه خواهد رسید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست