• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۲
  • شناسه خبر: 32023

جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان زنجان در روستای قره اوغلانلو برگزار می‌شود

جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی و مسابقه شتر‌دوانی با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی و عشایری استان زنجان و معرفی بازی‌های بومی و سنتی استان از ۸ اردیبهشت به مدت ۴ روز در روستای زیبای قره ...

به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهدی باقری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی و مسابقه شتر‌دوانی با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی و عشایری استان زنجان و نیز معرفی بازی‌های بومی و سنتی استان در روستای زیبای قره اوغلانلو بخش زنجانرود برگزار می‌شود.

باقری گفت: در این جشنواره که با حضور اغلب روستائیان و عشایر بخش زنجانرود و با استقبال گسترده هم استانی‌ها برگزار می‌شود، روستائیان علاوه بر به نمایش گذاشتن بازی‌های مختلف، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این، عشایر قره اوغلانلو نیز با برپایی سیاه‌چادر و با پخت نان محلی، چای کوهی آش محلی از حاضران در این جشنواره پذیرایی می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه این جشنواره از ۸ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در روستای قره اوغلانلو و با همکاری بخشداری زنجانرود، اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان و بسیج  برپا خواهد شد گفت: مردم می‌توانند با حضور در این روستا، علاوه بر شرکت در بازی‌های مختلف و تماشای مسابقه شتر دوانی از فضای طبیعی و نمایشگاه محصولات روستاییان استفاده کنند.

این روستا در ۸۵ کیلومتری جاده قدیم زنجان –تبریز واقع شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست