• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۳
  • شناسه خبر: 32047

افزایش ۵ برابری تولید گندم در زنجان/ قیمت خرید تضمینی گندم هر کیلوگرم۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان

بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است و تولید گندم استان زنجان در مقایسه با سال گذشته ۳ تا ۵ برابر شده است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرید تضمینی گندم استان زنجان در سال ۱۴۰۱ نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است و به همت و اراده جمعی کشاورزان استان موفق شدیم رتبه چهارم رشد تولید محصول راهبردی گندم را در کشور کسب کنیم.

زمانی گفت: بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که تولید گندم استان زنجان در مقایسه با سال گذشته ۳ تا ۵ برابر شده است.بعد از استان زنجان، به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان در رتبه های بعدی قرار دارند که از بیشترین رشد تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از ۳ برابری داشته است و ۴۰هزار و ۲۲۸ محموله گندم از ۱۳هزار و ۹۲۴ گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.

زمانی گفت: میزان نیاز مصرفی سالانه استان زنجان از گندم خریداری تامین شده است و گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور برای اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان سایر هموطنان منتقل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱ از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست