• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 32106

کمبود ماشین آلات آتش نشانی و حمل زباله در شهر چورزق/ کلینیک تازه تاسیس چورزق در حال فروریختن است

کلینیک تازه تأسیس شهر چورزق که ۶ سال از احداث آن میگذرد متأسفانه در حال نشست و تخریب است. طبق گفته کارشناسان ساختمانی این کلینیک در حال فروریختن است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد محمدی عضو شورای شهر شهرستان طارم در نشست خبری اعضای این شورا با اصحاب رسانه با بیان مسائل مختلف شهر طارم اظهار کرد: متاسفانه ماشین حمل زباله چورزق فرسوده است و همچنان هم به صورت دستی انجام می شود و فعلا نیز ماشین حمل زباله تعلق نگرفته است. همچنین شهر چورزق فقط یک دستگاه ماشین آتش نشانی دارد که در صورت وقوع دو حادثه در شهر، عملا نمیتوانیم کاری را انجام دهیم و این یکی از مشکلات اساسی شهر است.

محمدی گفت: یکی از مشکلات دیگر چورزق، محدوده شهری است، حدود ۳.۵ هکتار از طرح جامع تفصیلی شهر را کم کردند که باعث بوجود آمدن مشکلات شهروندان چورزقی بخصوص در زمینه مسکن شده است که این امر باعث بالا رفتن اجاره بها در شهرنیز شده است.

وی با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی درچورزق نیز گفت: متاسفانه چندین وقت است که مسئولین قول پیگیری این ناحیه صنعتی را داده اند .زمین احداث آن فقط مشخص شده است ولی فعلا هیچ خبری نشده است.

محمدی گفت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵ جمعیت این شهر ۱۷۰۰ نفر است ولی در حال حاضر جمعیت این شهرستان به ۲۳۰۰ نفر رسیده است که ایجاد مجتمع فرهنگی شهر چورزق طرح نماینده مردم زنجان طارم در مجلس بود که سال پیش قول پیگیری طرح را داده بودند ولی متأسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهرستان طارم با اشاره به مشکل واریزی ارزش افزوده اداره مالیاتی این شهرستان گفت: اداره مالیاتی بر حسب جمعیت ارزش افزوده را واریز میکند که این واریزی نیز بر حسب جمعیت سرشماری سال ۹۵ واریز میشود در حالی جمعیت به بالای ۲۳۰۰ نفر رسیده است و باعث شده است این مبلغ خیلی کم تر باشد.

وی با اشاره به فرسوده بودن زیرساخت های شبکه آب شهر چورزق نیز گفت: اگر در یک منطقه از شهر چورزق قطعی آب صورت گیرد باید در کل شهر آب قطع شود.

جواد محمدی با اشاره به کلینیک تازه تأسیس این شهر گفت: متأسفانه زمین این کلینیک در حال نشست و تخریب است و دیوارهای آن ترک برداشته است و همچنین به دلیل نبود حصار پزشکان خانم با مشکل مواجه هستند.همچنین این کلینیک دارای آزمایشگاه مجهز نیست و به دلیل نبود آزمایشگاه و سونوگرافی شهروندان با مشکلات رفت و آمد به شهر مواجه هستند.

وی افزود: همچنین شهر چورزق دو آمبولانس دارد، که هیچ استفاده ای از آنها نمیشود و حتی راننده و تکنسین هم ندارد .

محمدی در خصوص مشکلات شهرستان آببر نیز گفت: بیمارستان آببر قرار بود در سفر وزیر بهداشت به شهرستان به بیمارستان ۶۴ تختخوابی ارتقاء یابد که هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و جزء مصوبات سفر در شورای اداری مطرح نشده است.

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر آببر و چورزق یک ساختمان شهرداری مجزا برای خودشان ندارند و هر کدام در ساختمان ادارات دیگر مستقر است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری شهر آببر ساختمان دارد ولی به ارگان دیگری تحویل داده است گفت: این مورد را تایید نمیکنیم ولی تکذیب هم نمیکنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست