• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۹
  • شناسه خبر: 32120

مصرف زکات فطره برای گذران امور معیشتی فقرا است/ کار جمع آوری زکات با آرم و لوگوی شورای زکات انجام شود

مصرف زکات فطره برای گذران امور معیشتی فقرا است و با وجود فقرا و کسانی که در معیشت خود مشکل دارند، نمیتوان زکات فطره را در خارج از این حوزه مصرف کرد و اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات استان زنجان در جلسه شورای زکات استان اظهار کرد: مصرف زکات فطره برای گذران امور معیشتی فقرا است و با وجود فقرا و یا حتی یک فقیر که در معیشت خود مشکل دارند، نمیتوان زکات فطره را در خارج از این حوزه مصرف کرد و اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

آیت‌الله خاتمی گفت: در زکات فطریه آنچه واجب است این است که شخص باید قبل از ظهر زکات فطره را بپردازد و خوشبختانه چند سال است که واریز زکات فطره جمع آوری شده به حساب نیازمندان در روز عید فطر انجام می شود که اقدام خوبی است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در تشویق مردم به پرداخت زکات فطره افزود: تاثیر این تبلیغات در آزادسازی زندانیان مشاهده شد و قطعا در بحث زکات نیز همان تاثیرگذاری را خواهد داشت پس باید از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس شورای زکات استان زنجان گفت: انجام فعالیت ها در حوزه جمع آوری و هزینه‌کرد زکات باید بر محور برنامه های شورای زکات باشد و از پراکندگی و تعدد صنادیق باید پرهیز شده و کار جمع آوری زکات با آرم و لوگوی شورای زکات انجام شود.

وی افزود: تمامی موسسات خیریه و سایر نهادها که قصد جمع آوری زکات فطره با مجوز و محوریت شورای زکات را دارند باید اطمینان دهند که مبالغ و وجوهات جمع آوری شده در امور معیشت نیازمندان هزینه می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست