• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • شناسه خبر: 32133

افزایش اعتماد مردم به حاکمیت وظیفه ما است/ معلمان خود را در معرض سوال دانش آموزان قراردهند

ما مبانی و منابع معرفتی کم نداریم . باید خودمان را در معرض سوال دانش آموزان قرار دهیم و ببینیم توان پاسخ به آنهارا داریم یا نه ؟ خیلی از شبهاتی که امروز مطرح میشود ۶۰سال پیش مطرح بود و پاسخ داشت.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مسائل متعددی در آموزش و پرورش هست از جمله موضوعات کیفیت و کمیت و مسائل تربیتی که هر جلسه از شورای آموزش و پرورش باید به آنها اختصاص یابد.

افشارچی گفت: هرچقدر پیش میرویم علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی می بینیم که نقش آموزش و پرورش هرلحظه پررنگ تر می شود. وی افزود: در رتبه بندی معلمان و پرداختی اسفند ماه هرچند اتفاق خوبی نبود ولی بعد از آن و برخوردهایی که با مقصرین صورت گرفت سیستم خودترمیمی را انجام داد و نشان داد که بی تدبیری ها چقدر در مدیریت موثر است .

استاندار زنجان گفت: در کل کشور پرداختها به کارمندان و معلمان تکانی خورد و دولت این مسئولیت با این حجم را پذیرفت و در حال حاضر در کل پرداختی های دولت تفاوت وجود دارد ولی سیستم خودش را ترمیم کرد و مقصرین مجازات شدند.

وی با تاکید بر افزایش مشارکت مردم در آموزش و پرورش گفت: نمونه ای از این مشارکت را در موضوع مسمومیت ها دیدیم که با حضور برخی والدین در مدارس از تنش ها کم شد.

افشارچی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به حاکمیت وظیفه ما است گفت: والدین باید در امور مدارس مشارکت کنند و انجمن اولیا ومربیان باید فعالتر از این باشد. پدر و مادرهایی هستند که می توانند با دانش آموزان و مدارس ارتباط خوبی بگیرند و تاثیر گذار باشند که باید از این ظرفیت اولیا دانش آموزان استفاده کرد.

وی گفت: هرچقدر جلوتر می رویم متوجه می شویم که در حوزه اجتماعی مهم ترین رکن آموزش و پرورش است و در حوزه سیاسی هم احزاب مهم هستند و اگر آموزش و پرورش نسبت به تغییراتی که در دنیا اتفاق می افتد حساس باشد، کمتر دچار مشکل میشویم .

وی با اشاره یه سخنان رهبر انقلاب دردیدار با دانشجویان گفت: جوهره اصلی سخنان رهبری مبانی معرفتی از جمله آزادی و عدالت و ظهور و انتظار بود.از این جهتتوجه به مبانی معرفتی در دانش آموزان خیلی اهمیت دارد .

افشارچی با بیان اینکه ما مبانی و منابع معرفتی کم نداریم گفت: باید خودمان را در معرض سوال دانش آموزان قرار دهیم و ببینیم توان پاسخ به آنهارا داریم یا نه ؟ خیلی از شبهاتی که امروز مطرح میشود ۶۰سال پیش مطرح بود و پاسخ داشت.

استاندار زنجان گفت: ما مبانی معرفتی کم نداریم و معلمان باید خود را در معرض پاسخ به دانش آموزان قراردهند. باید برگردیم به سالهای گذشته که مربیان پرورشی تاثیرگذار بودند و اگر سه سال دبیرستان مبانی اعتقادی و معرفتی را درست پایه ریزی کنیم دچار مشکل نخواهیم شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست