• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۳۱
  • شناسه خبر: 32157

هدف از طرح هادی روستایی تجدید حیات روستاها است/ میانگین اجرای طرح هادی روستایی در زنجان ۶۳/۷درصد است

مهمترین هدف طرح های هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی ، اقتصادی و اجتماعی روستاها است.بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده به همین دلیل باید با اجرای طرح ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، طرح هادی در ۱۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان اجرا گردید و امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها ، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

خواجه ای گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور %۵۸و در استان زنجان۶۳/۷ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است .

وی افزود: مهمترین هدف طرح های هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی ، اقتصادی و اجتماعی روستاها است و برای اینکه روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان نیز بتوانند از خدمات زیربنایی و سایر تسهیلات بهره مند شوند، برای ۶۰روستای زیر ۲۰ خانوار در استان نیز طرح هادی تهیه شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را نداشته باشد گفت: به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم نماید.

خواجه ای گفت: در روستاهايي كه زمينه مشاركت همه‌ جانبه، همكاري و همدلي بين تمامي اهالي روستا وجود داشته است مردم توانسته‌ اند تغييرات اساسي در روستا ايجاد كنند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست