• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 32227

انصراف ۲۲۸ مادر از سقط جنین با اجرای طرح نفس در زنجان/ همه نوزادان متولد شده سالم اند

با اجرای طرح‌ نفس تا آخر فروردین ۱۴۰۲ در استان زنجان ۲۳۱ مادر باردار که تصمیم برای سقط جنین داشتند، شناسایی و با مداخلات انجام شده ۲۲۸ نفر از تصمیم خود منصرف شدند و تا کنون ۲۷ نوزاد متولد شده و مابقی مادران نیز منتظر ت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسن بختیاری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره به اجرای طرح نفس(نجات فرزندان سالم از سقط) در زنجان اظهار کرد: درزنجان و کلیه شهرستانهای استان مراکز نفس راه اندازی شد و فعالیت مستمر ۱۲۲ نفر نیروی متخصص و کارشناس ابلاغ شد.

بختیاری گفت: فعالیت مراکز نفس شامل ۳ اقدام شناسایی مادرانی که قصد سقط جنین سالم خود را دارند ، فرهنگ سازی و حمایت از آنها است که تاکنون با اجرای طرح‌ نفس تا آخر فروردین ۱۴۰۲ در استان ۲۳۱ مادر باردار که تصمیم برای سقط جنین داشتند، شناسایی و با مداخلات انجام شده ۲۲۸ نفر از تصمیم خود منصرف شدند و تا کنون ۲۷ نوزاد متولد شدند و مابقی مادران نیز منتظر تولد فرزند خود هستند.

وی افزود: همه فرزندان متولد شده که مادرشان قصد سقط آنها را داشت، سالم متولد شدند.

بختیاری گفت: مشاوره روانشناسی خانواده، زناشویی و فردی، شبکه سازی گسترده از نیروهای تخصصی جهت خدمات جهادی به مادران باردار، رایگان کردن خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی برای مادران مشمول و اعطای بسته های معیشتی برای خانواده های کم بضاعت از جمله اقدامات در این طرح است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: فرزندآوری در ایران از دهه ۷۰ دچار کاهش شدید شده است.نرخ باروری در کشور ۱.۶۵ و در استان زنجان ۱.۷۵ است و برآوردها نشان می دهد که تا سال ۱۴۳۰، جمعیت سالمند کشور ۲ برابر خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست