• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 32247

تامین اعتبار زیرساختهای مسکن ملی از طریق تشکیل صندوق ملی مسکن

قانون نهضت ملی مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن، راه تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مساکن ملی را پیش بینی کرده است.برای تامین هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اع ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» موسی زارع پورمشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشران است و باید تثبیت شود ضمن اینکه انسجام و هم افزایی بین مدیران استان زنجان قابل تقدیر است. و

زارع پور گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سطح کشور احداث شده و از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی در بخش خود مالکی در بافت شهری بوده و از امتیاز مسکن مهر استفاده شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر هم توسط دولت و تعاونی‌ها در ۶۸۲ نقطه کشور ساخته شد.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن برای یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد، زمین توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است که از این تعداد ۹۱۲ هزار واحد احصا شد و بر اساس برآوردهای اولیه هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب در طرح‌هاح نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. یعنی طبق برآوردهای اولیه هزینه هر انشعاب آب، برق و فاضلاب به صورت میانگین از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان است که براساس اقلیم هر استان هزینه ها مغییر است.

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی گفت: قانون نهضت ملی مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن، راه تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مساکن ملی را پیش بینی کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست