• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • شناسه خبر: 32348

مسائل کارگران باید با همراهی خود آنان انجام شود/نمایندگان دولتی و تشکل‌های کارگری باید در کنار هم قرار بگیرند نه در مقابل هم

در حال حاضر برای حل مسائل جامعه کارگری نمایندگان دولتی و تشکل‌های کارگری باید در کنار هم قرار بگیرند نه در مقابل هم تا بتوانند با مساعدت وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی بیشتر از پیش گام ب ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در آیین بزرگداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: در شرایط جنگ تمام عیار هستیم که هدفش زمین زدن نظام است و در این شرایط باید برای مقابله با دشمن بر رشد تولید تمرکز کنیم و کسی هم که تولید را قوام می بخشد کارگر است.

افشارچی با بیان اینکه کارگران در کار خود کم فروشی نمی کنند و از تمام توان خود را خرج می کنند گفت: از مشکلات معیشتی کارگران آگاهی داریم و شرمنده این قشر زحمتکش هستیم

وی افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از مطالبات کارگران است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود و پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی نیز باید مورد توجه باشد.

افشارچی گفت: رویکرد ما این است که هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان افزود: نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد بلکه تحقق این موضوع باید از محل بهره وری رقم بخورد.

افشارچی با تاکید بر لزوم حضور شوراهای کارگری و نمایندگان کارگران در کمیسیون کارگری استان گفت: مسائل کارگران باید با همراهی خود آنان انجام شود.

اصغر نجاری دبیر خانه کارگر استان زنجان نیز در این مراسم گفت: اعتراضات کارگران در راستای بهبود وضعیت، زندگی و مطالبات است نه سیاسی و نباید بر این مطالبه گری‌ها انگ و برچسب سیاسی بخورد.برای عبور از بحران و شرایط اقتصادی نسبت به کم لطفی مسئولین به جامعه کارگری نقد منصافه و سازنده خواهیم داشت.

نجاری گفت: در حال حاضر برای حل مسائل جامعه کارگری نمایندگان دولتی و تشکل‌های کارگری باید در کنار هم قرار بگیرند نه در مقابل هم تا بتوانند با مساعدت وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی بیشتر از پیش گام بردارند.

نجاری افزود: صدای استقلال کارگران از طریق تشکل‌های کارگری شنیده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اشاره به کم لطفی‌های دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم به تشکل‌های جامعه کارگری در کشور و به تبعیت از آن قشر کارگر گفت: قطعا تشکل‌های کارگری پیگیر احقاق حق کارگران است حتی در صورت نیاز هزینه‌های این اقدام نیز توسط این قشر پرداخت خواهد شد.

نجاری با اشاره به بیکار شدن تعدادی از کارگران سیمان خمسه با ۱۱ سال سابقه و تجربه کاری، گفت: این سرمایه‌های ملی و کارگران سر شار از تجربه هستند باید از مهارت و تجربه آنها استفاده شود و با وحدت رویه دو طرفه انتظار می‌رود مسائل جامعه کارگری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: این قشر با تمام حداقلی‌ها تا به امروز خم به ابرو نیاورده‌اند و همچنان با جدیت به تولید ادامه می‌دهند و اجازه رکورد واحدهای تولیدی را در استان و کشور را نمی‌دهند.

نجاری گفت: از کم لطفی مسئولان استان نسبت به جامعه کارگری در راستای عبور از بحران‌های فعلی نقد منصافه و سازنده خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست