• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 32377

اجرای طرح “امداد رسانی استاندارد”برای جلوگیری از بی نظمی در امدادرسانی/ ناوگان امداد و نجات هلال احمرزنجان فرسوده است

طرح امدادرسانی استاندارد را اجرا خواهد شد که براساس آن همه ارگانها با توجه به تجهیزاتی که دارند باید در امداد رسانی و بحرانها مشارکت کنند تا به ادبیات مشترکی در جستجو و امداد و نجات برسیم و موازی کاری و بی نظمی در این م ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حکمت اله هاشمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر با بیان اینکه هفته هلال احمر فرصتی برای بازتعریف و شناساندن وظایف جمعیت هلال احمر است گفت: رسانه کلید واژه کاهش آسیب پذیری است و اگر نباشد وظایف و ماموریتهای ما خوب تبیین نمیشود.

هاشمی با اشاره به لزوم خلاقیت در انجام وظایف هلال احمر گفت: این خلاقیت را باید در چرخه مدیریت بحران یعنی پیشگیری و آمادگی و مقابله وبازسازی و بازتوانی و فرمول کارکرد هلال احمر قرار دهیم.

وی افزود: مولفه اصلی جمعیت هلال احمر معطوف به پیشگیری است و باید امروز برای پیشگیری هزینه کرد و خلاقیت در پیشگیری یعنی بسترها و زیرساختهایی که برای فعالیتمان ایجاد میکنیم باید منطبق بر آمایش سرزمینی باشد .

هاشمی با بیان اینکه سه رکن اصلی آمایش سرزمینی یعنی انسان، فعالیت و فضا در توسعه و ارتقاء سازمانی در هلال احمر مورد توجه ما است گفت: در حوزه آمادگی برای مدیریت بحران کار خواهیم کرد .

هاشمی با اشاره به اینکه چرخه مدیریت بحران تعریف نشده است گفت: همه موانعی که در ارائه خدمات دچار آن هستیم بررسی شده  و راهکار آن را ارائه خواهیم داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در حوزه نیروی انسانی نیز آمادگی مهم است و مهارت محور و تخصص محور  بودن نیروی انسانی مورد توجه ما است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه تحولی ما در حوزه جمعیت هلال احمر منطبق بر چرخه امداد خواهد بود گفت: حوزه امداد و نجات متولی اصلی پاسخگویی به حوادث است و بررسی های لازم برای مخاطراتی که در حوزه امداد و نجات با آن مواجه هستیم انجام شده است ، ولی طرح عملی برای این مخاطرات نداریم یعنی ابزار شناسایی نداریم.

حکمت اله هاشمی افزود: طرح امدادرسانی استاندارد را اجرا خواهیم کرد که براساس آن همه ارگانها با توجه به تجهیزاتی که دارند باید در امداد رسانی و بحرانها مشارکت کنند تا به ادبیات مشترکی در جستجو و امداد و نجات برسیم که موازی کاری و بی نظمی در این مواقع صورت نگیرد.

وی گفت: در توسعه پایگاههای امداد و نجات نیز ۱۰قطعه مشخص شده که براساس آمایش سرزمینی است که در هفته هلال احمر یک پایگاه امدادو نجات در محور دندی که نقطه پرخطری است افتتاح خواهد شد و دو زمین نیز در محور اصلی زنجان -تبریز  کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به فرسودگی ناوگان امداد و نجات هلال احمر استان گفت: ناوگان امداد و نجات باید به روز شود در حالی که ناوگان ما فرسوده است. وظبفه اصلی ما در جاده ها رهاسازی است و هزینه تجهیزات رهاسازی نیز بسیار بالا است که البته رهاسازی نیز به نفع بیمه ها خواهد بود و لازم است بیمه ها هم یاریگر هلال احمر باشند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر از نظر نیروی انسانی بسیار ضعیف شده است به این دلیل که بسیاری از نیروهای متخصص در این سالها بازنشسته شدند بدون اینکه برای آموزش و جایگزینی نیروی جدید فکری بشود و برای حل این مشکل در حال حاضر از برخی نیروهای بازنشسته درخواست کردیم که مدتی بویژه در مرکز توانبخشی حضور داشته باشند که نیروهای جدید آموزش ببینند.

هاشمی تاکید کرد: در شش ماه آینده تحولی در رشد و توسعه جمعیت هلال احمر را شاهد خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه هلال احمر در حوزه بین الملل برای کشور آورده زیادی داردولی کمتر به آن پرداخته شده است گفت: هلال احمر کشور عضو صلیب سرخ جهانی است و هم در فدراسیون بین المللی و هم در کمبته بین الملی عضو است بطوریکه صلیب سرخ جهانی روی هالا احمر ایران حساب می کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست