• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۴
  • شناسه خبر: 32392

مردم از شورای شهر انتظار پارلمان محلی دارند/ برای جذب نیروی متخصص در شهرداری در آینده نگرانیم/ تدوین و تکمیل الگوی ترافیک شهر تا پایان خرداد ماه

ما برای جذب نیروی متخصص در شهرداری در آینده نگرانیم . با توجه به بازنشستگی نیروهای متخصص شهرداری در سالهای آینده، انتظار داریم هم وزارت کشور و هم شهرداری زنجان به فکر تامین نیروی متخصص باشند تا در آینده دچار خلأ در نیرو ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: اینگونه تلقی می شود که گویا تشکیل شوراهادر سال ۷۸ رقم خورده است در حالی که تشکیل شوراها در ۹ اردیبهشت سال ۵۸ بود و این یعنی تشکیل شورا یکی از اولین درخواست های مردم بوده است .

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه شوراها باید از سوی رسانه ها دنبال شود گفت: شورای شهر در دسترس ترین نهادی است که مردم به آن مراجعه می کنند و مستقیما با مشکلات مردم مواجه است، به همین دلیل ارتقاء جایگاه آن یکی از راهکارهایی است که باعث می شود راهی برای حل مشکلات مردم باز شود.

وی افزود: امروز این شبهه مطرح می شود که خود شوراهای شهر مشکل ساز هستند و باید منحل شوند .در حالی که اولین تشکیلاتی که مردم درخواست آن را داشتند شوراهای شهر بودند . مردم از شورا انتظار پارلمان محلی دارند ولی جایگاه شورای شهر و اختیارات آن اینگونه نیست و همین دلیل دیدگاه منفی برخی ها نسبت به شوراهای شهر است. باید دنبال این باشیم که شورای شهرتبدیل به پارلمان محلی شود که درحال حاضر دراین جایگاه نیست .

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه طبق قانون وقتی شورای شهر مستقر می شود، شهردارهم خود به خود عزل می شود و اعضای شورا باید سرپرست انتخاب کنند که آن هم باید از کارکنان شهرداری باشد که این شرایط خوب نیست و کار را مشکل می کند .

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ سیاست گذاری برای شورا ادر نظر گرفتیم که مهم ترین آنها تکمیل پروژه های ناتمام از جمله پل گلشهر و معبر پادگان و سبزه میدان بود که با بازخوردی که از مردم گرفتیم به نظر می رسد سیاستگذاری موفقی بود.

ناصحی مقدم با بیان اینکه با توجه به وضعیتی که شهر از لحاظ آسفالت داشت به این نتیجه رسیدیم که بودجه سال ۱۴۰۱ کفاف این پروژه را نخواهد داد و سعی کردیم در حجم گسترده ای این پروژه انجام شود که جبران سالهای گذشته باشد گفت: ۱۶۷ هزار تن آسفالت ریزی در حجم گسترده در معابر شهر زنجان انجام شد که اگر عادلانه نگاه کنیم از این حجم آسفالت شاید کمتراز ۵درصد آن خراب شد و این تصور که اصلاح و آسفالت ریزی دوباره هزینه مجدد از بودجه شهرداری و جیب مردم است درست نیست در حالی که هنوز پرداختی به پیمانکار صورت نگرفته است، اما می پذیریم که در بسته شدن معابر مردم اذیت میشوند.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به جذب نیروی انسانی در شهرداری زنجان گفت: ما در جذب نیروی متخصص برای شهرداری در آینده نگرانیم . با توجه به بازنشستگی نیروهای متخصص شهرداری در سالهای آینده، انتظار داریم هم وزارت کشور و هم شهرداری زنجان به فکر تامین نیروی متخصص باشند تا در آینده دچار خلأ در نیروی انسانی در شهرداری نباشیم.

وی گفت: برای سال ۱۴۰۱ چند محور اساسی داریم که با تمام توان دنبال می کنیم که یکی ازآنها ایجاد و توسعه تفرجگاهها است از جمله پارک هاشم نژاد که بزرگترین بوستان شهر خواهد بود و دیگری حل مشکل ترافیک هم توسعه حمل و نقل عمومی و هم الگوی ترافیکی شهر است که تا پایاین خرداد و تدوین تعریف الگوی ترافیک شهر پایان خواهد یافت که احتمالا در گردش و چرخش برخی معابر هم تغییراتی ایجاد خواهد شد.

ناصحی مقدم در خصوص اتوبوسها و مینی بوسهایی که خریداری شده نیز گفت: هیچکدان از این اتوبوسها در سالهای قبل از شورای ششم خریداری نشده است و این تصور که این اتبوسها قبلا خریداری شده است اشتباه است.

وی درمورد کارت پرداخت اتوبوسها نیز گفت: قبلا شرکتی فعالیت می کرده که بنا به دلایلی نتوانست کارتها را تامین کند و قراردادش نیز سال گذشته تمام شد و نادرحال حاضر با بانک شهر قرارداد جدیدی بسته شده و شرکتی که انتخاب شده زیر مجموعه بانک شهر است که تامین و شارژ کارتهای اتوبوس توسط این شرکت امسال انجام می شود.

ناصحی مقدم در پاسخ به افزایش تعرفه اتوبوس و تاکسی نیز گفت: در مورد اتویوسها با همه افزیاشی که ایجاد شده سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده ایم و با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه ها خود راننده ها هم ناراضی هستند.

رئیس شورای شهر در خصوص تعین قطعه هنرمندان در بهشت زهرا نیز گفت: این موضوع درشورا مصوب شده ولی هنوز آیین نامه ای برای تشخیص و تعریف نام آوران و هنرمندان تدوین نشده است و مرجع تشخصی آن نیز مشخص نشده است که باید شهرداری این آیین نامه را پیگیری کند.ما همین دغدغه را در سردیس های سبزه میدان هم داریم که باید همه مردم این چهرهه ها را بپذیرند.

وی افزودک واقعیت این است که در حوزه المانهای شهری نسبت به شهرهای دیگر دچار ضعف هستیم و این یک کار ذوقی و علمی و مطالعاتی است و در برهه ای قرار داریم که شهر زنجان به سمت کلان شهر شدن می رود و سعی می کنیم حرکت ما هم به سمتی باشد که تغییراتی در این حوزه ایجاد کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست