• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 32418

در موضوع واگذاری خودرو، موضع ما همان موضع آقای قالیباف است که امروز اعلام کردند

قبلا هم در مصاحبه با رسانه ها گفته بودم که ما خودرویی دریافت نکردیم. در این مورد رسانه ها کم لطفی کردند و یا سلیقه ای برخورد کردند. موضع ما همان موضع رییس مجلس است که امروز اعلام کردند.

مهدی باقری نماینده زنجان و طارم در مجلس در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» درخصوص موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان و حواشی ایجاد شده پس از آن اظهار کرد: قبلا هم در مصاحبه با رسانه ها گفته بودم که ما خودرویی دریافت نکردیم. در این مورد رسانه ها کم لطفی کردند و یا سلیقه ای برخورد کردند.

باقری با اشاره به سخنان صبح امروز رئیس مجلس در مورد واگذاری خودرو به نمایندگان گفت: موضع ما همان موضع رییس مجلس است که امروز اعلام کردند و این تقاضای همه نمایندگان مجلس از آقای قالیباف بود که رییس مجلس این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: رفتار خلاف قانون در این موضوع به جد پیگیری خواهد شد و اگر مسئولی و یا نماینده ای رفتار غیر قانونی کرده باید پیگیری شود و از طرفی هم اگر نماینده ای خطایی کرده نباید حیثیت مجلس را خدشه دار کرد.

لازم به ذکر است محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در سخنان پیش از دستور مجلس اعلام کرد: متاسفانه این روزها هجمه جدیدی علیه مجلس و دولت مطرح شد که وزیر سابق صمت برای پس گرفتن استیضاح به برخی نمایندگان خودرو واگذار کرده است و به تبع آن موضوع جدیدی ذهن و روان مردم را آزرده کرد. همانطور که حراست مجلس و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مساله را بررسی کرد، ادعای مطرح شده مبنی بر واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح کذب بود.

در عین حال واگذاری خودرو به صورت غیرقانونی به سازمان ها و نهادها تبدیل به موضوعی جدید در افکارعمومی شد. با اینکه تسهیلات واگذاری خودرو در بسیاری دستگاه ها رویه جاری است اما اجازه هیچ واگذاری از طریق ساختار مجلس داده نشد. در عین حال بدلیل ادعاهای مطرح شده چه درباره مجلس و چه دیگر دستگاه ها، ضروری است  تا ابعاد این مساله بطور کامل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

لذا مطابق مصوبه هیئت رئیسه مجلس طی نامه ای به کمیسیون اصل ۹۰، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس ماموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه های مختلف از جمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و در صورتیکه هرگونه واگذاری به صورت غیر قانونی و خلاف مقررات وجود داشت  مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست