• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 32559

فعالیت نظام فنی و مهندسی روستایی با ۱۳۴ ناظر فنی جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی در استان زنجان

نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت موجود روستاها با تعداد ۱۳۴ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی تشکیل شده است و همچنین ۲۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام فنی روستایی تشكیلاتی است كه برای ساخت واحدهای مسكونی مقاوم و ایمن در مقابل حوادث طبیعی ایجاد شده و همه نقاط روستایی استان را زیر پوشش قرار داده است.

خواجه ای گفت: نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها با تعداد ۱۳۴ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی تشکیل شده است و همچنین ۲۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در استان فعالیت میکنند.

وی افزود: جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.

خواجه ای با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود گفت: ترویج رعایت اصول فنی ساختمان سازی، بالا بردن كیفیت ساخت و سازها، استفاده صحیح از مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد و هدایت بافت فیزیكی روستا ها بر اساس طرح هادی روستایی از جمله هدفهای اجرای نظام فنی روستایی است و همچنین شناسایی و ساماندهی نیروی انسانی بومی و مستعد در فن ساختمان سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران فنی بویژه آموزش مستمر آنان از دیگر برنامه های این طرح است.

وی گفت: بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به دنبال دارد و ساخت وا حداث مسکن مناسب ايجاب مي نمايد که تشکيلات نظام فني و مهندسي روستايي با توجه به وضعيت و پتانسيل هاي موجود روستاها و تعداد نيروي انساني داراي صلاحيت فني ساختمان سازي از طرف ارگان مرتبط با فن ساختمان راه اندازي و حمايت شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست