• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۲۸
  • شناسه خبر: 32578

آغاز عملیات اجرایی تولید ماشین آلات سنگین معدنی در شهرک شهید شهریاری زنجان/ نیاز معادن کشور به ۲۰هزار دستگاه ماشین آلات سنگین

عملیات اجرایی واحد تولید،طراحی و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی در شهرک شهید شهریاری زنجان با همکاری بخش خصوصی کشور چین آغاز شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» عملیات اجرایی واحد تولید،طراحی و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی در شهرک شهید شهریاری زنجان با همکاری سرمایه گذاران چینی آغاز شد.

مصطفی طاهری در آیین افتتاح این واحد تولیدی با بیان اینکه امروز فعالان در حوزه معدن با مشکل فرسودگی ماشین آلات و بالارفتن هزینه معدن مواجه هستند گفت: با راه‌اندازی یک واحد تولیدی مشکل فرسودگی ماشین‌آلات در دو حوزه معدن و راهسازی حل خواهد شد. امروز حداقل ۲۰هزاردستگاه نیازمعادن است و این عدد در راهسازی بیشتر نیز هست.

طاهری گفت: در ماشین آلات بزرگ اصلا تولید در کشور نداریم و صددرصد آن واردات است و با برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه بخش معدن، تولید ماشین‌آلات را افزایش خواهد داد.تولید انحصاری ماشین‌آلات سنگین برای سرمایه گذار نیز صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت و راه‌اندازی این واحد، نوسازی ماشین آلات سنگین را میسر خواهد کرد.
  وی افزود: در  فاز نخست این واحد تولیدی اقدام به مونتاژ ماشین‌آلات خواهد کرد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۱۰ تا ۲۰ درصد دانش فنی تولیدات ماشین آلات به صورت سالانه به کشور منتقل می‌شود.

گفتنی است شرکت جویال داتیس ایرانیان در سال ۱۳۹۹ با مشارکت بخش خصوصی کشور چین و ایران و با هدف فرآوری و تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی و مگنتیتی در استانزنجان تاسیس شد و بعد از تاسیس کارخانه کنسانتره سنگ آهن با اخذ جواز واحد تولید، طراحی و مونتاژ ماشین آلات معدنی در سال ۱۴۰۱ اقدام به راه اندازی این واحد در ۳ فاز نموده است و در صورت تحقق زیرساخت های اولیه، فاز اول این طرح مرجله اجرا خواهد رسید. در فاز اول ۸۰۰ دستگاه لیفتراک، ۵۰۰دستگاه لودر و ۳۰۰ دستگاه بیل مکانیکی برنامه زیری شده است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست