• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۰۳
  • شناسه خبر: 32733

بخش کشاورزی امروز قادر به تقبل حق بیمه‌های مربوط نیست/ بیمه باید همه خطرات را پوشش دهد

بخش کشاورزی امروز قادر به تقبل حق بیمه‌های مربوط نیست و بیمه باید همه خطرات را پوشش دهد. انتظار داریم بیمه محصولات کشاورزی همانند خودرو پوشش دهنده باشد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا آل امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان اظهار کرد: زنجان در حوزه کشاورزی از لحاظ تنوع محصولات، استان بی نظیری است که متأسفانه در انعکاس این ظرفیت، ضعیف عمل شده است.

آل امین گفت: در بازدید از مناطق خسارت دیده ابهر و خرمدره حدود ۱۰ درصد بیمه کشاورزی داشتند که طبق قرارداد خسارت این کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی افزود: موافقتنامه بیمه دام و محصولات کشاورزی در مقابل خسارات حیات وحش، برای پرداخت خسارت به کشاورزان و دامدارانی است که از حیات وحش آسیب می‌بینند و این موضوع می‌تواند با جلب مشارکت جوامع محلی، به مدیریت سازگاری با تعارضات حیات وحش کمک کند.   

آل امین گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور دارای بیمه هستند و این اجبار از جهت اهمیتی است که حاکمیت برای امنیت غذایی قائل است.

محمدرضا جهانسوز مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار باید از کشاورز و محصولات کشاورزی حمایت شود گفت: عدم توجه به مسائل اقتصادی کشاورز سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

وی افزود: بحث این است که واقعا بیمه کشاورزی مسئله صرفا اقتصادی نیست، بلکه امنیتی است و وقتی کشاورز خیالش از امنیت راحت باشد و بداند که کشاورزی برایش منفعت و درآمد دارد، قطعا حرکت منطقی خواهد داشت.

جهانسوز با بیان اینکه متأسفانه سطح پوشش و فرهنگ بیمه کشاورزی بسیار پایین‌تر از حدی است که باید باشد گفت: بیمه برای اینکه راهبردی باشد قطعا باید توام با درآمد و درآمدهایی برای کشاورز باشد.در این راستا شبکه مردمی بسیج در همه استان‌ها در اختیار بیمه خواهد بود و امیدواریم این شبکه به صورت ویژه فعالیت داشته باشد.

همچنین، دراین مراسم اصغر احمدی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان نیز با اشاره به اینکه بخش کشاورزی امروز قادر به تقبل حق بیمه‌های مربوط نیست و بیمه باید همه خطرات را پوشش دهد؛ گفت: انتظار داریم بیمه محصولات کشاورزی همانند خودرو پوشش دهنده باشد.

وی افزود: امروز بیمه کشاورزی غرامت کل بیمه را پوشش نمی‌دهد و الان کشاورزان از حق بیمه و پوشش های بیمه‌ای گریزان هستند و باید در این حوزه بازنگری لازم صورت گیرد.

روح‌الله حسنی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم در این مراسم با اشاره به اینکه سیاست‌های مربوط در صندوق باید یکپارچه شود،گفت: باید تعداد کارگزاران بیمه افزایش پیدا کند و لیست محصولات مشمول بیمه بیشتر شود.قطعا در صورت تحت پوشش قرار دادن محصولات مربوط به کشت بهاره و گیاهان دارویی نیز استقبال بیشتری از فعالیت‌ها خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه در طی سه سال گذشته حجم زمین های زیر کشت بیمه افزایش چشمگیری کرده است، افزود: از سه سال قبل حجم بیمه از ۴۰ هزار هکتار به ۸۴ هزار هکتار در موقعیت کنونی رسیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست