• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۸
  • شناسه خبر: 33077

مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان

از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی در استان زنجان ۵۲ هزار واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

خواجه ای گفت: با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی لازم است که مقاوم سازی در دستور کار قرار گیرد که برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی در استان مقاوم سازی شوند، در همین راستا افزایش وام های مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان با همین نگاه آغاز شده است.

وی افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۱ در استان زنجان با سهمیه تخصیصی ۴۵۰۰ فقره و تعداد سهمیه ابلاغی ۳هزار ۸۳۳ فقره ماست که از این تعداد۳هزار و۶۲۶ فقره معرفی به بانک و تعداد ۲هزار و ۳۰۲ فقره ، معادل ۶۰% انعقاد قرارداد شده است .

خواجه ای گفت: خواجه ای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی از اهداف اصلی بنیاد مسکن است و مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست