• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۳۰
  • شناسه خبر: 33133

افسردگی ۸۰ درصد عوامل خودکشی‌را به خود اختصاص داده است

مطابق بررسی‌های علمی و روانشناختی، افسردگی ۸۰ درصد عوامل خودکشی‌را به خود اختصاص داده است. ۱۰ درصد افرادی که به بیماری روانی اسکیزوفرنیا مبتلا هستند و ۵ درصد افرادی که به اختلالات دمانس و دلیریوم مبتلا هستند، اقدام به ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» احمد ذوالقدری ها روانپزشک و عضو هیئت علمی و مشاور علمی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جلسه برنامه عملیاتی استراتژیک پیشگیری از خودکشی اظهار کرد: ۹۵ درصد از افرادی که خودکشی می کنند مبتلا به یک اختلال روانی هستند.

ذوالقدری ها گفت: سه اختلال اصلی روانپزشکی (افسردگی، اسکیزوفرنیا، دمانسو دلیریوم) منجربه خودکشی می‌شوند را برشمرد و مطابق بررسی‌های علمی و روانشناختی افسردگی ۸۰ درصد عوامل خودکشی‌را به خود اختصاص داده است. ۱۰ درصد افرادی که به بیماری روانی اسکیزوفرنیا مبتلا هستند و ۵ درصد دچار افرادی که به اختلالات دمانس و دلیریوم  مبتلا هستند، اقدام به خودکشی کردند.

وی علت خودکشی را در افراد زیر ۳۰ سال، سوء مصرف مواد و اختلال شخصیت ضد اجتماعی نام برد و افزود: در افراد بالای ۳۰ سال اختلالات خلقی و شناختی  از عوامل ارتکاب به خودکشی محسوب می‌گردد.

ذوالقدری ها گفت: درصد کمی از بیماران در زمان بستری در بخش‌های روانی اقدام به خودکشی می‌کنند و در هر دو جنس خطر خودکشی در هفته اول بستری بیشترین میزان است که پس از سه تا پنج هفته به حد جمعیت عمومی می‌رسد.

وی گفت: رفتار انتحاری و اقدام به خودکشی قبلی در فرد بهترین نشانگر افزایش خطر خودکشی است و وابستگی به الکل، اختلال شخصیت، اختلال اضطرابی از دیگر نشانه‌های اقدام به خودکشی  به شمار می‌آید.

لازم به ذکر است : تکنیک‌های ایجاد ارتباط، ارزیابی خطر خودکشی، ارزیابی افکار، برنامه و قصد خودکشی و مرگ بار بودن آن، ارزیابی اقدامات قبلی برای خودکشی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر  قرار گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست