• تاریخ: تیر ۱۸, ۱۴۰۲
  • شناسه خبر: 33198

کم خونی تأثیری بر ابتلا به سرطان ندارد

کم خونی مسئله بسیار مهمی است و همواره گفته می شود علامت است و تشخیص نیست ولی اگر فردی کم خون باشد و دچاراسترس شود که مبتلا به سرطان خواهم شد خیر این استدلال درستی نیست.

حسین عمارلو فوق تخصص بیماری های خون و انکولوژی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تأثیر کم خونی مزمن بر سرطان ثابت نشده است. در ابتدا باید علت کم خونی بررسی شود آیا علت کم خونی فقر آهن است و یا کمبود ویتامین است یا به علت بیماری های مزمن ایجاد شده و یا خود بیماری های مزمن ممکن است زمینه سازی برای بیماری سرطان باشد یا نه؟ این موارد باید بررسی شود.

عمارلو گفت: در شکل کلی اگر بخواهیم به تأثیر کم خونی بر ابتلا به سرطان پاسخ بدهیم؛ خیر ثابت نشده فردی که کم خونی دارد در طول زمان مبتلا به سرطان شود.

وی افزود: کم خونی مسأله بسیار مهمی است. این عارضه در افراد حتماً باید تشخیص  داده  و درمان شود و حتماً باید علت کم خونی بررسی شود.همواره گفته می شود کم خونی علامت است و تشخیص نیست ولی اگر فردی کم خون باشد و دچاراسترس شود که مبتلا به سرطان خواهم شد خیر این استدلال درستی نیست.

عمارلو گفت: عارضه کم خونی  متناسب با سن،جنس افراد تفاوت دارد و یا اینکه بیماری باعث کم خونی است و یا فرد سالم است و به تدریج در طول زمان دچار کم خونی شده  در نتیجه نیازمند دقت و توجه بسیار است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست