• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۲۵
  • شناسه خبر: 38156

تصویب افزایش ۲٠درصدی یارانه اتوبوس های شهری در زنجان/ هزینه جابجایی یک مسافر با اتوبوس ۱۶هزار و ۱۵٠تومان است ولی مسافر ۴ هزار تومان پرداخت می کند

طبق استانداردی که از طریق وزارت کشور تعیین شده و آنالیز انجام شده، هزینه جابجایی یک مسافر با اتوبوس ۱۶هزار و ۱۵٠تومان است که مسافر ۴هزار تومان، یعنی یک چهارم این هزینه را می پردازد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» لایحه افزایش یارانه پرداختی به اتوبوس های حمل و نقل شهری در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان بررسی شد.

حسین حمزه لو در توضیح جزییات این لایحه گفت: از روزهای شیوع کرونا پرداخت یارانه به اتوبوسهای شهری شروع شد و تا امروزهم ادامه داشته و به دلیل شرایط تورمی و افزایش هزینه ها ناچار به افزایش یارانه هستیم.

مهدی طالب، عضو دیگر شورای شهر در مخالفت با این لایحه گفت: این یارانه در زمان شیوع کرونا به دلیل اینکه اتوبوس ها مسافر نداشتند پرداخت شد و الان که موضوع کرونا رفع شده است چرا باید همچنان یارانه پرداخت شود ؟و اگر پرداخت می شود هم چرا باید افزایش یابد؟

داود نوری، رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری نیز در این جلسه با بیان اینکه طبق استانداردی که از طریق وزارت کشور تعیین شده، و آنالیز انجام شده ، هزینه جابجایی یک مسافر با اتوبوس ۱۶هزار و ۱۵٠تومان است که مسافر ۴هزار تومان، یعنی یک چهارم این هزینه را می پردازد و سه چهارم این هزینه را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت می کند.

وی گفت: درست است که پرداخت یارانه از زمان شیوع کرونا آغاز شد ولی با توجه به تورم و هزینه های اتوبوس ها بخش خصوصی بدون یارانه نمی تواند به کار ادامه دهد.

رئیس سازمان حمل و نقل مشافر شهرداری زنجان با بیان اینکه هزینه روزانه هر دستگاه اتوبوس یک میلیون و ۶۹٠ هزار تومان است که در ۲۶روز کاری ۴۳میلیون میشود گفت: اگر اتوبوس بتواند ۲٠٠مسافر را جابجا کند ماهانه ۲٠میلیون و ۸٠٠هزار تومان درآمد خواهد داشت که با این وضعیت مجبوریم یارانه پرداخت کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست