• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۲۹
  • شناسه خبر: 38165

درنگی در استقبال از شهردار زنجان

تصویر استقبال غیرمعمول و نامرتبط دانش‌آموزان مدرسه علوم قرآنی امام حسن مجتبی(ع) از شهردار زنجان مرزهای زمان، مکان،زبان و جغرافیا را درنوردیده و با ایجاد حواشی رسانه‌ای در حد لالیگا خبرساز شد.

رضا قاسم‌پور- تصویر استقبال غیرمعمول و نامرتبط دانش‌آموزان مدرسه علوم قرآنی امام حسن مجتبی(ع) از شهردار زنجان مرزهای زمان، مکان،زبان و جغرافیا را درنوردیده و با ایجاد حواشی رسانه‌ای در حد لالیگا خبرساز شد. ترکش‌های این بمب خبری تا آنجا پیش رفت که زنجان با کره‌ شمالی و رهبر دیکتاتورش مقایسه شده و کلی نکوهش‌های پسینی به دنبال داشت. در این مجال درنگی گذرا بر این اتفاق ظاهراً ساده و عادی برای برخی از مدیران خام و تندرو(جا مانده در دهه شصت) مدارس خواهیم داشت تا ابعاد قضیه را بعد از فروکش کردن طوفان خبری واکاوی نمائیم.

فیروزفر؛ مدیری از جنس فرهنگ

یک دهه‌ایست علی‌رغم زاویه سیاسی با شهردار زنجان آشنایی و ارتباط دورادور دارم. دکتر فیروزفر قبل از اینکه شهردار زنجان باشد چهره‌ایست پراگماتیست و تکنوکرات و البته استوار بر سه پایه علم،فرهنگ و مذهب. وی از اساتید بنام دانشگاه زنجان بوده و مدتی ریاست دانشگاه آزاد زنجان را به عهده داشته و البته از فعالان نامبر وان حسینه اعظم زنجان می‌باشد.در زمان مدیریتش بر دانشگاه آزاد زنجان، بزرگترین مدرسه بدون کیف کشور در ساختمان اعتمادیه دانشگاه آزاد پایه‌گذاری گردید.شخصا انتظار داشتم که دکتر فیروزفر حاذق و باهوش با مشاهده پوزیشن معیوب استقبال در این دام غیرعمد و هجمه رسانه نمی‌افتاد.

روایت مدیر مدرسه از مراسم استقبال

شناخت مستقیمی از این واحد آموزشی و مدیرش ندارم. خانم خدیری مدیر مدرسه در مصاحبه با خبرگزاری مهر سعی در عادی و مرسوم جلوه دادن عکس استقبال دختران از شهردار کرده می‌افزاید: رسم دیرین دانش آموزان در مدرسه این است که در ورود بزرگان و میهمانان به مدرسه اعم از خیران مردمی و مسؤولیا حامی قرآن و فرهنگ قرآنی، که به احترام ای کتاب آسمانی و دختران قرآنی وارد این مدرسه می‌شوند، به نحو احسن و به رسم ادب میزبانی کرده و با افتخار با گذاشتن گل در مسیر ورود میهمانان، از ایشان استقبال و خوش آمد گویی می‌کنند. استقبال و خوش آمد گویی گفتن همراه با گذاشت گل در مسیر مهمانان نه برخلاف شرع و نه برخلاف عرف، بلکه مطابق و موافق ادب یک دانش‌آموز دریک مدرسه قرآنی است. خدیری که در متن منتشر شده از خود به عنوان خادم قرآن و دختران قرآنی در مدارس قرآنی امام حسن مجتبی(ع) زنجان نام برده است، می‌افزاید: تخریب شخصیت یک مدرسه و دانش‌آموز قرآنی و یا تخریب یک شخصیت یا یک مسئول دلسوز که حامی فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ اسلامی مهمان بوده، آن هم با استفاده از یک عکس لحظه‌ایی(که اتفاقاً فیلم و عکس کامل این حضور و استقبال از سایر مهمانان ثبت و موجود می‌باشد) دور از عدالت و انصاف است.

روایت آ‌.پ از مراسم استقبال

روابط عمومی اداره کل آ‌پ زنجان نیز در بیانیه‌ای می‌نویسد:”تصویری که ابتدا در کانال اطلاع رسانی شهرداری زنجان منتشر شد دست‌مایه برداشت‌های گسترده و هجمه علیه آپ شد، تصویری که القا کننده تعظیم دختران شاغل به تحصیل در مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) است، در حالی که این تصویر تنها قاب کوچک از صحنه استقبال از شهردار زنجان است که (درست در زمانی که دانش آموزان گل‌ها را روی زمین گذاشته و در حال بلند شدن هستند را ثبت کرده است. و این لحظه ثبت شده به بدسلیقگی شهرداری زنجان در کانال این مجموعه منتشر و باعث شده مباحث غیرواقع در این زمینه در فضای مجازی منتشر شود. تعدادی دانش‌آموز شاخه‌های گل را در طرفین مسیر حرکت مهمان به سمت داخل مدرسه به زمین می‌گذارند و به عبارتی مسیر تردد مهمان را با گل تزئین می‌کنند.” “لازم به ذکر است تخریب شخصیت یک مدرسه و دانش‌آموز قرآنی و یا تخریب یک شخصیت یا یک مسؤول که حامی فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ اسلامی بوده، آن هم با استفاده از یک عکس لحظه‌ای و شیطنت رسانه‌ای (درست در زمانی که دانش آموزان گل‌ها را روی زمین گذاشته و در حال بلند شدن هستند) آنها را در حالت تعظیم به شهردار نشان داده و جنجال رسانه‌ای راه انداخته‌اند، بر خلاف اخلاق حرفه‌ای و اسلامی بوده و کاملاً دور از عدل و انصاف است.”

حرف آخر

ما معلمان و مدیران مدارس باید بپذیریم که در دهکده جهانی زمانه عوض شده و مدیرانی همچون خانم خدیری(جا مانده در دهه شصت)یا باید همانند راقم این سطور عرصه را برای جوان‌ترها خالی کنند و یا خود را با اقتضائات زمان و مکان و الزامات نسل جدید وفق دهند وگرنه دیر یا زود چنین اینرسی چنین اتفاقاتی جبرا آنها را از گردونه خدمت به بیرون پرتاب خواهد کرد.جا دارد از مسئولین آپ استان‌زنجان بپرسیم که دقیقا کجای این جهان پهناور ستاد استقبال(پیشتازان)گل را روی زمین و مقابل قدوم بازدید کننده می‌گذارند؟ آنچه معمول و مرسوم است نگه‌داشت گل در دست گروه پیشتاز و ستاد استقبال، اهدای گل به بازدید کننده و یا پرپر کردنش روی سر مسئولین می‌باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست