• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۳۱
  • شناسه خبر: 38219

عاقبت به خیر

ما شهادت می دهیم که رئیسی مرد تکبر و غرور و مستِ قدرت شدن نبود و همه روزهای این سه سال ریاست جمهوری را به خدمت برای مردم گذراند و چه عاقبتی بهتر از شهادت در حین خدمت ؟

زینب سودی- بعد از اعلام خبر سقوط بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر، همه ما مثل  اغلب کسانی که خبر را شنیدند تصور کردیم اتفاق خیلی جدی نباشد و حتما پس از ساعاتی همه سرنشینان بالگرد به سلامت و یا حداقل با جراحتی جزئی به میان مردم برخواهند گشت.

اما هرچه زمان گذشت نگرانی ها هم بیشتر شد، تا قبل از شب، هنوز امیدها به زنده بودن رئیس جمهوری و همراهانش قوت داشت، ولی با تاریکی شب و اعلام وضعیت جوی منطقه سقوط بالگرد، نگرانی ها هم بیشتر شد. همه چشم ها به خبرگزاری ها بود. شاید کمتر شبی برای ایرانی ها  باشد که همه پیگیر اخبار بودند و احتمالا هم  نخوابیدند. تصاویر متعددی از بسیاری از مردم در جای جای کشور منتشر می شود که در حال دعا برای سلامتی رئیس جمهوری و همراهانش هستند. از جمله تصویری از کودکانی در سیستان و بلوچستان که دست به دعا برای رئیسی هستند. شاید  برای آنها که  تجربه اتفاقات دهه شصت را داشتند این لحظات قابل درک باشد، ولی برای جوان تر ها، هضم این لحظات آسان نیست. حتی دانش آموزان، دست به گوشی پیگیر اخبارند.

خبر سخنان رهبر انقلاب در دیدار برخی از خانواده های پاسداران در مورد این حادثه به سرعت منتشر می شود: «مردم نگران و دلواپس  نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید» این جمله هرچند از سوی رهبری مایه دلگرمی  مردم می شود، ولی ناخواسته ما را مجبور می کند که احتمال زنده نبودن سرنشینان بالگرد را در ذهنمان تصور کنیم. 

رهبر انقلاب درسخنانی فرمودند: «امیدواریم خداوند متعال به سلامتی کامل، رئیس‌جمهور عزیز ما و همراهان‌شان را به آغوش ملت برگرداند. مردم عزیزمان مطمئن باشند که هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. مسئولین از امروز عصر که خبر حادثه را شنیدند، با جدیت چند برابری مشغول کارهای خودشان هستند. ما هم توصیه‌هایی که باید بکنیم، به آن عزیزانمان توصیه کردیم. همه چیز ان‌شاءالله مرتب، منظم، کارهای کشور پیش می‌رود؛ هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها، هم بقیه کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد. مردم نگران و دلواپس نباشند.»

اخبار لحظه به لحظه از اقدامات امدادی در حال انجام، گزارش می دهند ولی هنوز خبری از رئیس جمهوری نیست و چشم ملّت نگران است. کشورهای مختلف ابراز نگرانی و همدردی می کنند. از سران حماس تا روسیه و ترکیه و عراق تا کشورهای اروپایی و افریقایی.

تا اذان صبح که جستجو برای پیدا کردن بالگرد نتیجه نداده بود. دم دم های صبح هلال احمر ایران خبر از پیدا شدن لاشه بالگرد می دهد، ولی در مورد سرنشینان آن چیزی نمی گوید. در هرصورت بعد از این خبر ،کم کم همه باید منتظر شنیدن وضعیت سرنشینان باشند. ساعات اولیه صبح به سختی می گذرد. هنوز همه دعا می کنند که هیچ خبری جز سلامتی سرنشینان را  نشنوند.

چند دقیقه ای از ساعت ۷ صبح نگذشته بود که خبر شهادت رئیس جمهوری و همراهانش اعلام می شود. «انا لله و انا الیه راجعون» سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران اسلامی شهید می‌شود. رئیس جمهور ایران در سومین سالگرد ریاست جهموری و در سالروز میلاد امام رئوف شهید می شود. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. خلبان این بالگرد و محافظ رئیس‌جمهور نیز جزو شهدای این سانحه هستند.

پیام های تسلیت یکی یکی منتشر می شوند. بغضی گلوی ملّت ایران را می فشارد. جلسه هیئت دولت بدون رئیسی برگزار می شود.  همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند خللی در امور کشور ایجاد نخواهد شد.

همه ما  چه آنها که طرفدار پر و پا قرص او بودند و چه آنها که منتقدش، برای از دست دادن رئیسی آن هم در چنین حادثه دلخراشی ناراحت هستیم. خجالتی هم احساس نمی کنیم . چه اینکه اگر بحث نقد حکومتداری او شود، از همه دقیق تر هستیم، اما از دست دادن مرد بااخلاق سیاست که تواضع و مردمی بودنش قابل انکار نیست از عمق قلب، ناراحتمان کرده .  ما شهادت می دهیم که رئیسی مرد تکبر و غرور و مستِ قدرت شدن نبود و همه روزهای این سه سال ریاست جمهوری را به خدمت برای مردم گذراند و  چه عاقبتی بهتر از شهادت در حین خدمت ؟

از همه مسئولین کشور می خواهیم ابعاد دقیق آنچه اتفاق افتاد را بررسی  و واکاوی و برای مردم بازگو کنند و از خدا می خواهیم  همه دست هایی که دیروز برای دعای سلامتی رئیس جمهوری به  آسمان بلند شد، یکدیگر را بگیرند و این همدلی، قوت قلبی برای ادامه خدمت در سایر خدمتگزاران ملّت  باشد، ما ناامید نیستیم و از چیزی هم نمی ترسیم، خدای دهه شصت، خدای امروز هم هست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست