• تاریخ: خرداد ۲۳, ۱۴۰۳
  • شناسه خبر: 38461

درمان رایگان کودکان زیر ۷سال روی درآمد بیمارستان ها اثر منفی خواهد داشت/ عدم کوتاهی خانواده‌ها در درمان کودکان، دلیل اجرای این طرح است

طرح درمان رایگان کودکان زیر۷سال به نفع خانواده ها است، چون در مورد هزینه درمان کودکان خود نگرانی نخواهند داشت، ولی برای بیمارستان ها هزینه دارد.

محمدرضا جمشیدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در طرح درمان رایگان کودکان، مبلغ فرانشیز رایگان شده است و اگر یک کودک زیر ۷سال نیاز به درمان داشته باشد، هزینه درمان برای او به صورت صد درصد از طریق سازمان های بیمه گر پوشش داده خواهد شد.

جمشیدی با بیان اینکه بیمه شدگانی که فرزند زیر ۷سال دارند در هنگام مراجعه برای درمان و بستری این کودک، هزینه ای پرداخت نخواهند کرد گفت: تقریبا خانواده ای نداریم که تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد مگر اینکه خودشان نخواهند.

وی افزود: دلیل اجرای این طرح این بود که اگر خانواده ای بچه زیر۷سال دارد به خاطر هزینه ها، کوتاهی در امر درمان نداشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص بررسی های انجام شده از میزان مراجعه و بستری کودکان پس از اجرای این طرح نیز گفت: برای این بررسی نیاز داریم که حداقل یکسال از اجرای این طرح بگذرد. الان در پیک بستری ها برای اطفال نیستیم، ولی در این مدت کوتاه از اجرای این طرح، بررسی انجام نشده که ببینیم مراجعه و بستری کودکان افزایش داشته یانه.

جمشیدی همچنین گفت: طرح درمان رایگان کودکان زیر ۷سال حتما روی درآمد بیمارستان ها اثر منفی خواهد داشت، چون روی درآمد نقدی بیمارستان ها اثر دارد.

وی تاکید کرد: این طرح به نفع خانواده ها است، چون در مورد هزینه درمان کودکان خود نگرانی نخواهند داشت، ولی برای بیمارستان ها هزینه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست