• تاریخ: خرداد ۲۳, ۱۴۰۳
  • شناسه خبر: 38456

مشارکت واحدهای صنعتی در تامین زمین واحدهای مسکونی کارکنان در قالب صنعت شهرها

برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها با صنعت تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب صنعت‌شهرها احداث خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه در چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه زنجان، اظهار کرد: صنعت‌شهر، مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تأمین زمین کارکنان و کارگران است.

حیدری گفت: برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها با صنعت تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب صنعت‌شهرها احداث خواهد شد.

وی افزود: راهکار کنترل کیفی ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن ارائه گواهی‌نامه و تاییدیه فنی است، در ساخت و سازهای طرح نهضت ملی یکی از روش‌های کیفی‌سازی، استفاده از محصولاتی است که دارای گواهی‌نامه فنی از مرکز هستند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور وجود دارد افزود: طی ادوار گذشته ۸۰۰ دستگاه نسل جدید خریداری و به فراخور در بسیاری از شهرهای کشور نصب شده و در حال نصب است.

وی گفت: توسعه شبکه شتاب نگار در کشور موضوع ایجاد سامانه پاسخگوی سریع است و سامانه پاسخ سریع زلزله قادر است بعد از زلزله در کمتر از چند دقیقه اعلام کند که بیشترین خسارت مربوط به کدام منطقه است تا نیروهای امدادی و بحران به آن منطقه بسیج شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست