• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 12946

پلمپ ۱۱۵ قهوه خانه در زنجان برای پیشگیری از شیوع کرونا

پیام ملت- در استان زنجان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ۱۱۵ قلیان سرا که می تواند تهدیدی برای سلامت عموم مردم باشد، با هماهنگی مراجع قضایی پلمپ شد. با توجه به بروز بیماری کرونا ویروس در کشور، لزوم پیشگیری از این ر ...

پیام ملت- در استان زنجان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ۱۱۵ قلیان سرا که می تواند تهدیدی برای سلامت عموم مردم باشد، با هماهنگی مراجع قضایی پلمپ شد.

با توجه به بروز بیماری کرونا ویروس در کشور، لزوم پیشگیری از این روند در اولویت برنامه های بهداشت و سلامت کشور قرار گرفت و همین امر موجب شد تا از تمام اقشار مردم خواسته شود در محیط های شلوغ، تماس با اشیا و محیط های آلوده که باعث انتقال سریع این ویروس می شود خودداری شود در همین راستا یکی از مکان هایی که می توانست موجب انتقال این ویروس شود قلیان سراها و استفاده از قلیان بود و جدا از تاثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی که موجب تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری می شود.

استفاده از وسایل و ابزارآلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را به همراه دارد، به همین دلیل تعطیلی این محل ها یکی از ضروریاتی بود که بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این باره معتقد است: یکی از مکان هایی که می تواند بسیار خطرناک باشد و امکان انتشار کرونا ویروس در آن بسیار بالا است کافه ها و قلیان سرا هاست، زیرا در این محل ها در صورتی که افراد از قلیان مشترک استفاده کنند در صورت آلودگی یک شخص به این ویروس افراد دیگر نیز مبتلا خواهند شد .

از سویی دیگر با دود قلیان و پخش آن در فضا این ویروس در محیط مرطوبی قرار می گیرد و امکان آلودگی افراد بسیار بالاتر می رود به همین دلیل باید جمع آوری قلیان در سفره ها خانه ها انجام شود و نظارت های لازم جهت عدم استفاده از قلیان در سطح استان انجام گیرد.

در همین راستا در جهت پلمپ و بازرسی قلیان سراها سرهنگ حسن درستی از پلمپ ۱۱۵ قلیان سرا در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و نگرانی شهروندان و همچنین تذکرات مکرر مسئولان بهداشت مبنی بر اینکه استفاده از قلیان مشترک یکی از عوامل انتشار بیماری کرونا ویروس است عرضه قلیان در استان ممنوع اعلام شد و ۱۱۵ واحد عرضه که علی‌رغم تذکرات به فعالیت‌های خود ادامه داده بودند با هماهنگی مراجع قضایی پلمپ شدند.

درستی با بیان اینکه قلیان سراها علاوه بر اینکه تهدید واقعی برای بهداشت عمومی شهروندان هستند اظهار داشت: قلیان سراها به بستری مناسب برای برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز تبدیل شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده قهوه خانه در حین مصرف و عرضه قلیان، مکان های مذکور پلمپ می‌شود.

از سویی دیگر در حال حاضر بازرسی هایی به صورت روزانه از قهوه خانه های سنتی  در سطح استان صورت می‌گیرد، این در حالی است که پیش از این بازرسی ها به صورت ماهانه انجام می شد که علت افزایش تعداد بازرسی‌ها در سطح استان، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس است.

سرهنگ درستی با بیان اینکه فعالیت این صنف ها تهدید جدی برای سلامتی عموم جامعه است گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت قلیانی موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست