• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۸
  • شناسه خبر: 13303

بیماران مشکوک به کرونا برای مراجعه به بیمارستان در زنجان باید از مراکز بهداشتی درمان سرپایی برگه ارجاع داشته باشند

پیام ملّت– معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به این که افراد احتمالی مبتلا و مشکوک به کرونا باید ابتدا به مراکز بهداشتی درمان سرپایی در سطح استان مراجعه کنند و از مراکز سرپایی برگه ارجاع دریافت کنند گفت ...

پیام ملّت– معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به این که افراد احتمالی مبتلا و مشکوک به کرونا باید ابتدا به مراکز بهداشتی درمان سرپایی در سطح استان مراجعه کنند و از مراکز سرپایی برگه ارجاع دریافت کنند گفت: در نهایت این افراد با داشتن برگه ارجاع، برای مراحل درمان و تکمیل روند تا بهبودی به بیمارستان مراجعه می کنند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علیرضا آرمانی کیان با بیان اینکه تا حال حاضر در استان زنجان ۸۱۸ بیمار که دارای علائم بالینی بیماری از جمله مشکل ریوی داشته اند در طی مدت اعلام آلودگی کرونا ویروس در استان بستری شده اند گفت: از این تعداد ۲۴۱ نفر به صورت قطعی در سطح این استان به کرونا ویروس مبتلا شده اند.

وی با اشاره به این که تعدادی از افراد بیماری که ابتلا قطعی به کرونا ویروس داشته اند از بیمارستان ها ترخیص شده اند افزود: ترخیص یافتگان باید عملا به مدت دو هفته خود قرنطینگی را رعایت کنند تا موجب انتقال بیماری به دیگران و ابتلای افراد بیش تری در جامعه نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: مردم باید ابتدا به مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان مراجعه کنند زیرا مراجعه به بیمارستان علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای خود این افراد، کادر درمان را نیز با مسائلی مواجه می کنند.

به گفته این مقام مسئول افرادی باید به بیمارستان مراجعه کنند که از مراکز سرپایی برگه ارجاع دریافت کند و سپس به بیمارستان مراجعه کند زیرا ممکن است فرد بیمار باشد و علاوه بر خود در هنگام ورود به بیمارستان افراد دیگر را نیز آلوده کند یا حتی ممکن است سالم باشد و در بیمارستان مبتلا به این بیماری شود.

وی با بیان این که شیب ابتلا به این بیماری در استان صعودی است گفت: باید مراقبت های لازم صورت گیرد تا وارد پیک جدی ابتلا به کرونا ویروس در زنجان نشویم اما برای این امر تمهیداتی نیز در سطح استان زنجان اندیشیده شده است و هدف این است تا از یک بحران و اپیدمی پیشگیری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: قطعا مردم اصلی ترین گروهی هستند که می توانند به کادر درمان، خودشان و حتی تمامی افراد جامعه کمک رسان باشند و تاکید بر این است در خانه ماندن را جدی بگیرند و تا نهایت این موضوع را انجام دهند جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از این موضوع که ارقام مرگ و میر در استان بالا نیست و مسیری که در ارتباط با بهبود یافتگان وجود دارد نشان دهنده این است که ماندگاری بیماران کرونایی در بیمارستان بالا است گفت: میانگین ماندگاری بیماران کرونایی در بیمارستان ۱۲ روز است.

وی با تاکید بر این که اگر مردم به جمله در خانه ماندن ایمان داشته باشند و بر این باور برسند که تنها راه قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا این امر است گفت: با در خانه ماندن قطعا موفق به شکست این بیماری می شویم و این امر فقط و فقط همراهی مردم را می طلبد که جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و از سویی دیگر اصول بهداشتی را نیز به طور کامل رعایت نمایند.

آرمانی کیان همچنین با اشاره به این که در حوزه درمان در استان نیز اقدامات موثری در ارتباط با کرونا ویروس انجام گرفته است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ تخت در سطح استان آماده سرویس دهی است که در حدود ۲۴۰ تخت در حال حاضر اشغال است و از سویی دیگر این امر نشان از پشتوانه خوب در استان دارد زیرا نقاهتگاه هایی در استان تجهیز شده است تا در صورت بروز مشکل این مکان ها کمک کننده باشند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست