• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۲۱
  • شناسه خبر: 38087

در دور اول انتخابات استان زنجان تخلفی که منجر به ابطال آراء شعبه ای بشود نداشتیم/ رد اعتراض ۲۱ داوطلب در دور قبل انتخابات استان

در دور اول انتخابات استان زنجان تخلفاتی که منجر به ابطال آراء شعبه ای بشود نداشتیم.۲۱ نفر در انتخابات دور قبل اعتراض داشتند ولی مستند نبود و اعتراض آنها رد شد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد محمدی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: انتخابات به مرحله دوم رسیده و اهمیت دور دوم کمتر از دور اول نیست و این مرحله هم تکمیل مرحله اول است.

محمدی گفت:هرچند تصور بر این است که معمولا در دور دوم مشارکت کم می شود اما شاهد حضور مردم در شعبات هستیم و انتخابات در آرامش در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱هزار و ۶٠٠ ناظر کار نظارت بر اتتخابات در استان را برعهده دارند ضمن اینکه اعضای هیئت نظارت در طارم و خدابنده هم مستقر هستند.

محمدی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات تخلفات ریز و درشت صورت می گیرد گفت: در دوراول تخلفاتی که منجر به ابطال آراء شعبه ای بشود نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از تخلفات در دور اول منجربه برکناری برخی مسئولین و یا برخی اعضای هیئت‌های اجرایی و یا ناظران شد گفت: رد صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان است و گزارش تخلفات به شورای نگهبان ارسال و توسط آنها بررسی می شود.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان زنجان با بیان اینکه در دور قبل شائبه تقلب در انتخابات مطرح شد نه ادعای تقلب گفت: ۲۱ نفر در انتخابات دور قبل اعتراض داشتند ولی مستند نبود و اعتراض آنها رد شد.

محمدی گفت: آبروی افراد خط قرمز ما است و سازوکار انتخابات به شکلی است سر صندوق تخلفی صورت نمی گیرد و آن چیزی که اتفاق می افتد بیرون صندوق است.

وی افزود: بیش از ۵٠٠هزار نفر در این حوزه انتخابیه واجد شدایط رای دادن هستند.

.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست