• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۸
  • شناسه خبر: 13305

سالن های ورزش برای دوران نقاهت بیماران کرونایی در زنجان تجهیز شده است

پیام ملّت– بیش از ده سالن ورزشی در سطح استان برای استقرار بیماران کرونایی آماده‌سازی و تجهیز شده است، و چندین سالن دیگر نیز مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند تا در صورت اعلام نیاز ستاد مقابله با کرونا در استان در اختیا ...

پیام ملّت– بیش از ده سالن ورزشی در سطح استان برای استقرار بیماران کرونایی آماده‌سازی و تجهیز شده است، و چندین سالن دیگر نیز مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند تا در صورت اعلام نیاز ستاد مقابله با کرونا در استان در اختیار قرار گرفته و تجهیز شود.

  به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» در حالی که کارشناسان و فعالان حوزه بهداشت و درمان استان زنجان از شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی می کنند، رعایت بهداشت فردی و انجام مسؤولیت اجتماعی در هر فرد در شرایط کنونی مبنی بر قطع زنجیره انتقال و ماندن در خانه را بهترین و تنها راهکار مقابله با این بیماری عنوان می کنند اما جدی نگرفتن همین توصیه های مهم و با ارزش باعث شده است تا در روز ۲۷ اسفند ماه شمار مبتلایان قطعی کرونا ویروس در این استان به ۲۴۱ نفر برسد.

همین روند صعودی تعداد مبتلایان مسئولین امر را بر آن داشت تا در صورت اشغال شدن تمام ظرفیت تخت های بیمارستان با بیماران کووید ۱۹ تعداد دیگری تخت در مراکز ورزشی استان به عنوان نقاهتگاه تجهیز شود.

در این راستا مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به این که تاکنون ۱۲ سالن ورزشی در سطح استان برای استقرار بیماران کرونایی آماده‌سازی و تجهیز شده است، اظهار کرد: پنج سالن دیگر نیز مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند تا در صورت اعلام نیاز ستاد مقابله با کرونا در استان در اختیار قرار گرفته و تجهیز شود.  

به گفته علی خلیلی سالن‌های تجهیز شده شامل سه سالن شمشیربازی، چند منظوره و تنیس روی میز از مجموعه مادران و کودکان و یک سالن پیام مخابرات استان است که در صورت اعلام نیاز خوابگاه ورزشکاران مجموعه ورزشی انقلاب و همه اماکن ورزشی استان نیز به این نقاهتگاه‌ها افزوده خواهد شد و در حال آماده‌سازی این اماکن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها نیز همین روند در پیش گرفته شده است، افزود: سالن عسلک ابهر، سالن شهدای زرین آباد ایجرود، سالن سپاه و آموزش و پرورش در خرم‌دره، سالن شهید فهمیده و آموزش و پرورش در خدابنده، سالن بانوان ماهنشان و کارگران تعاون طارم در حال حاضر تجهیز شده‌اند و سالن‌های چند منظوره شهدای حلب ایجرود، سالن چند منظوره کوثر و سالن ۹ دی سپاه خدابنده نیز به صورت ذخیره برای تحویل به ستاد مبارزه با کرونا قرار دارند.

  این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد، مردم استان با در خانه ماندن و حضور پیدا نکردن در اماکن پرتردد و پر ازدحام زنجیره شیوع این ویروس را بشکنند و اصلا نیازی به ایجاد این اماکن نیست.

فرماندار شهرستان زنجان نیز گفت: تا کنون یک هزار تخت برای بیماران کرونایی بهبود یافته در مراکز نقاهتگاهی زنجان تجهیز شده است که شمار آن‌ها تا چند روز آینده به یک هزار و ۵۰۰ مورد خواهد رسید.

رضا عسگری با بیان اینکه تا کنون ۲ نقاهتگاه در شهر زنجان تدارک شده است، افزود: نیازمند این هستیم تا خیران نیز برای تجهیز هر چه بیشتر این نقاهتگاه ها پای کار بیایند و نیروهای داوطلب برای فعالیت در آنها وارد میدان شوند.

فرماندار زنجان نیز به پویش های شکل گرفته در شهر زنجان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: جوانان، فعالان سازمان های مردم نهاد، نیروهای بسیج، هیات ها، مساجد و ایثارگران با فعالیت های داوطلبانه و موثر خود، اثر قابل توجهی در جامعه گذاشته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشارکت مردم در مسائل از جمله فعالیت هایی که از سوی نیروهای دوطلب برای مهار ویروس کرونا شاهد آن هستیم، آثار بسیار بزرگی دارد، اظهار داشت: طی روزهای گذشته اقدامات مختلفی در سطح شهر زنجان برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده است که گام اول آن شامل گند زدایی از معابر و میادین بود که با مشارکت نیروهای مردمی در کنار نیروهای سپاه، ارتش در حال انجام است.

مسئول کمیته ایجاد نقاهتگاه های کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با اشاره به ایجاد نقاهتگاه های کرونا ویروس گفت: ۱۵۰۰ تخت برای نگاهتگاه های کرونا ویروس در نظر گرفته شده است.

به گفته نقی خلفی ۷۵۰ تخت برای ابهر و خدابنده در نظر گرفته شده است، همچنین برای شهرستان های خرمدره ۲۰۰ تخت، سلطانیه ۵۰ تخت، طارم ۱۰۰ تخت، ماهنشان ۱۰۰ تخت و ایجرود ۸ تخت در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته ایجاد نقاهتگاه های کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار داشت : با توجه به وضعیت انتشار کرونا در زنجان امیدورار هستیم که هیچ یک از این تخت ها استفاده نشود و در حال حاضر نیز از این تخت ها استفاده ای صورت نگرفته است./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست