• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۹
  • شناسه خبر: 13327

رئیس سازمان نظام روانشناسی: ضربه کرونا به روح و روان مردم بیشتر از زمان جنگ تحمیلی است

پیام ملّت-محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: اگر استرس بیش از حد معمول باشد، یعنی استرس حاد باشد عوارض زیادی در پی خواهد داشت. از جمله اینکه سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و بدن دفاع ...

پیام ملّت-محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: اگر استرس بیش از حد معمول باشد، یعنی استرس حاد باشد عوارض زیادی در پی خواهد داشت. از جمله اینکه سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و بدن دفاع خود در مقابل موارد مختلف را از دست می‎دهد و در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌ها شکننده می‌شود.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” محمد حاتمی در مورد اثرات شیوع کرونا بر روی روح و روان مردم می‎گوید: طبیعی است وقتی یک حادثه‌ای مثل ویروس کرونا در جامعه به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد، استرس و اضطرابی در پی‌ خواهد داشت، اما آن چیزی که مسلم است این استرس و اضطراب باید منطقی باشد.

اگر منطقی باشد اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه، موثر واقع می شود و همه انجام می‌دهند.

با این حال اگر استرس بیش از حد معمول باشد، یعنی استرس حاد باشد عوارض زیادی در پی خواهد داشت. سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و بدن دفاع خود در مقابل موارد مختلف را از دست می‎دهد و در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌ها شکننده می‌شود.

از جمله این که سیستم هموستاز در بدن که در تعادل سازی بدن نقش دارد، ضعیف شده و موجب می‌شود قند خون و چربی خون افزایش پیدا کند و اکسیژن خون، به هم ریخته می‌شود. برخی علائم بدنی مثل تپش قلب، افزایش درجه حرارت بدن، مشکلات تنفسی، دردهای شکمی، دردهای کمر، سردرد و خیلی از علائم بدنی دیده می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست