• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۴
  • شناسه خبر: 13411

پرهیز از تماس با حیوانات جهت پیشگیری از اشاعه کرونا

پیام ملّت-مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا شهروندان باید از تماس با حیوانات خودداری کنند. حسین آبسالان در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه خبری _ تحلیلی پیام ملت” اظهار کرد: در هنگ ک ...

پیام ملّت-مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا شهروندان باید از تماس با حیوانات خودداری کنند.

حسین آبسالان در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه خبری _ تحلیلی پیام ملت” اظهار کرد: در هنگ کنگ چند مورد از ابتلا سگ به بیماری کرونا مشاهده شده است، لذا مردم باید از تماس با حیوانات پرهیز کنند.

لازم به ذکر است که افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند باید مراقبت ویژه ای در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام دهند.

وی به موضوع ابتلا پرندگان سار به بیماری نیوکاسل و تلف شدن آنها بر اثر بیماری مذکور که مدتی پیش حادث شده بود، اشاره و عنوان کرد: سموم و قارچ کش های مصرفی وارد چرخه طبیعت می شود و بدنبال این امر پرندگان از دانه های آغشته به سم و قارچ کش تغذیه می کنند و دچار عوارض جدی و تضعیف بدن انها نسبت به بیماری ها می شوند.

مدیرکل محیط زیست با بیان اینکه مصرف دانه های آغشته به علف کش، قارچ کش و انواع سموم توسط پرندگان منجر به نازک شده پوست تخم آنها، عدم تشکیل جنین و تضعیف سیستم ایمنی آنها می شود، تصریح کرد: ما باید از طبیعت به صورت صحیح، علمی و عاقلانه استفاده کنیم و با کاربری های نامناسب نسبت به تخریب طبیعت اقدام نکنیم.

آبسالان با تاکید بر اینکه ما تعادل طبیعت را به هم ریخته ایم، ادامه داد: ما با اقدامات خود همه مراتع را از بین برده ایم. به همین جهت ۹۰ درصد از آب بارندگی ها به سیلاب تبدیل شده و از دسترس گیاهان خارج می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست