• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۴
  • شناسه خبر: 13716

بیش از ۹۵ درصد مردم زنجان غربالگری شدند

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۹۵ درصد مردم استان زنجان مورد غربالگری قرار گرفته اند و همچنین حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز خود با مراجعه به سایت سلامت اقدام به غربالگری کرده اند. ...

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۹۵ درصد مردم استان زنجان مورد غربالگری قرار گرفته اند و همچنین حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز خود با مراجعه به سایت سلامت اقدام به غربالگری کرده اند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» پرویز قزلباش در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به این که غربالگری در استان همچنان ادامه دار خواهد بود اظهار داشت: تا حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مردم استان زنجان مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی افزود: ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان خود با مراجعه به سایت سلامت اقدام به غربالگری کرده اند که از مجموع این افراد ۵۵۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته و ۵۴۵ نفر به بیمارستان های منتخب ارجاع یافته اند.

قزلباش با ابراز خرسندی از این موضوع که حلقه غربالگری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا تکمیل شده است عنوان کرد: افرادی که ثبت نام کرده بودند و همچنین افرادی که از طریق همکاران در مراکز بهداشت غربالگری شده بودند از طریق سیستم بهداشتی تحت پیگیری بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: استان زنجان در خصوص بیماری کرونا در حوزه آزمایشگاهی توانمندی بدست آورده است و دو آزمایشگاه قوی و یک آزمایشگاه طی چند روز اخیر در این استان ایجاد شده است به همین دلیل مجموعه سلامت استان به آزمایش سرپایی بیمارانی که بر اساس پروتکل های بهداشتی تعیین شده است، می پردازند.

به گفته این مقام مسئول آزمایش سرپایی بیماران از هفته گذشته آغاز شده و امروز ۷۰۰ بیمار تحت پیگیری و آزمایش قرار گرفته اند و امیدواریم به ارتقاع خوب جامعه سلامت استان بپردازیم.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر دیگر بر آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده و تعداد کل افرادی که دارای کووید ۱۹ بوده اند تا به امروز به ۶۲۰ نفر رسیده است که متاسفانه ۶۰ نفر از این افراد نیز جان خود را از دست داده اند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست