• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۱
  • شناسه خبر: 13911

معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان:مشکل پهنای باند اینترنت،تامین قلم نوری و تخته هوشمند داریم/امکان حذف نیمسال دوم برای دانشجویان وجود دارد

پیام ملّت-معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان زنجان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی زنجان در کلاس های آموزش مجازی شرکت می‌کنند. رشید زارع نهندی در گفت و گو با خبرنگار ...

پیام ملّت-معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان زنجان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی زنجان در کلاس های آموزش مجازی شرکت می‌کنند.

رشید زارع نهندی در گفت و گو با خبرنگار” پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت” اظهارکرد: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی زنجان تعداد حدود ۱۰۰۰ دانشجو است و اینک حدود ۶۰۰ نفر از آنها در کلاس های مجازی شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سیستم آموزشی که به صورت ویدیو کنفرانس دایر می شود تعداد نامحدودی از دانشجویان در این کلاس های مجازی می توانند شرکت کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با بیان اینکه همه دانشجویان می توانند بدون نیاز به دانلود یا نصب برنامه ای به مرکز کامپیوتر وصل شده و در این ویدیو کنفرانس حضور داشته باشند، افزود: هم اینکه امکان برگزاری بیش از ۷۰ کلاس به صورت همزمان در این سیستم فراهم شده است.

زارع تاکید کرد: در حال حاضر کلاس های آنلاین آموزشی در حال برگزاری است و دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در کلاس های فوق شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در مرکز کامپیوتر همه کلاس های آموزشی برگزار شده ضبط خواهند شد و موارد ضبط شده در سایت دانشگاه قرار می‌گیرند ادامه داد: دانشجویانی که موفق به حضور در این کلاس ها نشده اند یا سایر دانشجویان جهت رفع اشکال میتوانند به آنها مراجعه کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان تصریح کرد: تاکنون برای برگزاری حدود ۶۰ عنوان درسی اعلام آمادگی شده است. برخی از این عنوان های درسی آغاز شده است اما به صورت رسمی تر از هفته آینده شروع خواهند شد.

به گفته زارع در برگزاری کلاس های گفته شده همه اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی که در مجموع تعداد ۱۱۰ نفر هستند حضور دارند. لازم به ذکر تعداد دانشجویان شرکت کننده در کلاس های فوق مشخص نیست.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در خصوص مشکلات سیستم اموزش مجازی افزود: در سیستم آموزش مجازی مشکل بسترهای لازم سخت افزاری و نرم افزاری در دانشگاه ها وجود دارد.

زارع با بیان اینکه برخی از دانشگاه پیش از نیز دوره‌ای آموزش مجازی داشته اند، ادامه داد: این در حالی است در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان پیش از این کلاس آموزشی مجازی دایر نبوده است از این رو فراهم کردن این زیر ساخت کار ساده ای نبود اما خوشبختانه اینک این زیر ساخت های لازم برای برگزاری کلاسهای آموزشی مجازی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم ساختن زیر ساخت های سخت افزاری در دانشگاه برای برگزاری کلاس های آموزشی مجازی همچنان با مشکل مواجه است، تصریح کرد: چرا که قلم نور و تخته هوشمند به تعداد مورد نیاز موجود نیست و در حال حاضر در بازار مشکل تامین قطعات قلم نوری و تخته های هوشمند وجود دارد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با بیان اینکه پهنای باند اینترنت کشور که در برخی از ساعات روز به هیچ وجه پاسخگو نیست، عنوان کرد: رفع این مشکل نیازمند یک اقدام ملی از سوی وزارت ارتباطات و سایر مقامات مربوطه است.

وی تصریح کرد: افزایش سنوات تحصیلی به ویژه برای دانشجویانی که کار آنها به صورت عملی و آزمایشگاهی بوده است قطعا حادث خواهد شد.گفتنی است که براساس بخشنامه وزارت علوم دانشجویان می توانند نیمسال دوم خود را حذف نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست