• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۳
  • شناسه خبر: 13951

معاون امور عمرانی استانداری زنجان: جزئیات اجرای طرح زوج و فرد خودروها در زنجان

پیام ملّت-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت:طرح زوج و فرد هم به دلیل آشنایی مردم با آن و هم همراهی مردم می تواند کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک و تجمع را در هسته مرکزی شهر به همراه داشته باشد. ‌به گزارش”پایگا ...

پیام ملّت-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت:طرح زوج و فرد هم به دلیل آشنایی مردم با آن و هم همراهی مردم می تواند کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک و تجمع را در هسته مرکزی شهر به همراه داشته باشد.

‌به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” مهرداد سلطانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: بعد از پایان تعطیلات به دلیل افزایش حجم ترددهای درون شهری هشدارهایی از طرف علوم پزشکی داده شد که مدیریت صورت گرفته روزهای پیش به دلیل افرایش ترددها در خطر است.در این راستا اقدامات مختلفی پیشنهاد شد که از مردم بخواهیم از تردد در مناطق شلوغ پرهیز کنند که می بایست علاوه بر اقدامات تبلیغی باید اقدامات سلبی هم انجام می شد.

سلطانی افزود: در شورای ترافیک مقرر شد محدود کننده ترافیکی در مرکز شهر انجام شود و بعد از بازخوردها این طرح ارزیابی شود.

وی گفت:این طرح به این دلیل انجام می شود که ساعت پیک تجمع و تردد کنترل شود و به هیچ وجه همراه با کنترل پلاک و توقف خودرو ها و مانع گذاری فیزیکی نخواهد بود، بلکه هدف عدم ورود خودروها به این محدوده ها به صورت داوطلبانه ازسوی مردم است اما کسانی که این طرح را مراعات نکنند اعمال قانون خواهند شد.

سلطانی تصریح کرد: محدوده های اجرای این طرح از شمال منتهی به خیابان شیخ فضل الله و کوچه مشکی و بلوار چمران است و از جنوب منتهی به کمربندی جنوبی ، از شرق به بلوار کشاورز و آزادی و از غرب منتهی به دروازه ارک و خیابان شهدا و خیابان امام و فردوسی خواهد بود.ساعت اجرای این طرح نیز صبح ها از ساعت ۹تا ۱۳و بعد ظهرها از ساعت ۱۶تا ۲۱ ساعت خواهد بود.

وی در توضیح این طرح گفت: انجام طرح زوج و فرد موقت است و تا پایان فروردین انجام خواهد شد و با توجه به بارخوردها و ارزیابی ها در مورد ادامه و یا تشدید آن تصمیم گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح با طرح های ترافیکی در جهت پیاده روی و آلودگی هوا متفاوت است و هدف از آن کاهش تردد و تجمع در مکان های پرتردد است، در رابطه با عدم اجرای طرح زوج و فرد در کلان شهرها نیز گفت: در کلان شهرها به دلیل هدایت مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی و تجمع مردم در آنجا این طرح حذف شده در حالی که در شهر زنجان حمل و نقل عمومی فعلا در حال تعلیق است و وضعیت با کلان شهر ها متفاوت است.

وی در خصوص عدم اجرای محدودیت ترافیکی در محدوده اسلام آباد نیز گفت: این منطقه به دلیل اینکه منطقه ای پرتجمع و یک خیابان تجاری مهم است که محل رفت و آمد همه شهروندان است، نگرانی از این بابت وجود دارد که شهروندان خودروهای خود را در خیابان های اطراف پارک کنند و پیاده به سمت خیابان تجاری حرکت کنند که تجمع مردم را به همراه خواهد داشت.

سلطانی همچنین در رابطه با عملیات ضدعفونی معابر نیز گفت: بر اساس پروتکل ابلاغی معابر و محل هایی که تعیین شده اند و با مواد تعیین شده ضدعفونی خواهند شد و لازم نیست همه معابر و کوچه ها ضدعفونی شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست