• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۴
  • شناسه خبر: 13986

عذرا واسعی:زخم کاری کرونا بر تن باشگاه داران مستأجر/۸۵درصدباشگاه داران مستأجر هستند

پیام ملّت-رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان گفت: حدود ۸۵ درصد از باشگاه داران مستاجر هستند. عذرا واسعی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: غالب باشگاه داران زنجان به حالت استیجاری مشغول به ...

پیام ملّت-رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان گفت: حدود ۸۵ درصد از باشگاه داران مستاجر هستند.

عذرا واسعی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: غالب باشگاه داران زنجان به حالت استیجاری مشغول به فعالیت هستند و برخی از آنها جهت راه اندازی باشگاه های خود متقبل وام شده اند و اینک موظف به بازپرداخت اقساط آنها هستند.

وی با بیان اینکه بدنبال شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای مختلف متضرر شده و از رونق افتاده اند و فعالان آنها با مشکلات معیشتی فراوانی مواجه هستند افزود: از جمله مراکزی که به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل شد، مراکز ورزشی و باشگاه های ورزشی است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان تاکید کرد: در این مدت که نزدیک به ۲ ماه از تعطیلی آنها می گذرد صاحبان آنها خسارت های سنگینی را متحمل شده اند و افراد بسیاری که از این راه تامین معاش داشتند در گذراندن زندگی و معیشت خود با مشکل مواجه شده اند.

واسعی تصریح کرد: بسیاری از این افراد از آنجایی که دارای وام نیز هستند، علاوه بر ناتوان شدن در تامین معاش خود، از بازپرداخت اقساط ماهیانه وام های خود نیز عاجز و ناتوان مانده اند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر دولت باید با درنظر گرفتن تمهیداتی از چنین کسب و کارهایی حمایت کند، عنوان کرد: کسب و کارهای مختلف از جمله باشگاه داران برای ادامه حیات به حمایت های دولتی نیازمند هستند تا بتوانند به روال عادی زندگی خویش بازگردند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان به تمهیدات مختلفی جهت حل مشکلات افراد فوق اشاره و تاکید کرد: عدم بازپرداخت دیرکرد وام آنها، تزریق وام با سود کم و عدم دریافت اجاره بها آنها می تواند در کمک به کسب و کارهای گفته شده موثر واقع شود.

واسعی با بیان اینکه برخی از مالکان اجاره بها خود را به باشگاه داران مستاجر بخشیده اند و افزود: این درحالی است که برخی دیگر از مالکان از بخشیدن مبلغ اجاره بها خودداری کرده و چنین عنوان کرده اند که آنها نیز از این طریق امرار معاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک همه باشگاه ها به صورت رسمی تعطیل هستند و در حال حاضر بازرسان در حین گشت زنی و بازرسی از اماکن فوق هستند چرا که این امکان باتوجه به شیوع ویروس کرونا و جهت رعایت سلامتی مردم می بایست کماکان تعطیل باشند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اماکن فوق در صورت باز بودن تذکر داده شده و طبق قانون پلمپ خواهند شد، ادامه داد: در طی این دوران کرونایی تعداد ۵ باشگاه ورزشی پلمپ شده است چراکه این اماکن تخلف کرده و در ایام کرونایی برخلاف مقررات وضع شده باز بوده اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست