• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 14061

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان: کرونا برای محیط زیست چندان هم بد نبود/کاهش شکار حیوانات به دست شکارچیان

پیام ملّت– فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: میزان شکار حیوانات بدست شکارچیان درپی شیوع بیماری کرونا به صورت چشمگیری کاهش داشته است. اسماعیل قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_تحلیلی ...

پیام ملّت– فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: میزان شکار حیوانات بدست شکارچیان درپی شیوع بیماری کرونا به صورت چشمگیری کاهش داشته است.

اسماعیل قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: باتوجه به اینکه نتایج تحقیقات به عمل آمده مشخص کرده است که بیماری کرونا قابلیت سرایت به حیوان همچنین قابل انتقال از حیوان به انسان را دارد، میزان صید و شکار حیوانات به صورت محسوسی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار شکار فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش حاکی از کاهش بسیار زیاد آن بوده است افزود:بدنبال محدودیت های اعمال شده و کاهش رفت و شدها امسال حداقل بیش از ۵۰ درصد میزان شکار کاهش یافته است چرا که برخی از شکارچیان متخلف غیر بومی بودند که در این برهه زمانی از سال اقدام به مسافرت به استان و شکار حیوانات می کردند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان افزود: بیماری کرونا برای محیط زیست چندان هم بد نبود چراکه برخلاف سنوات پیش که مردم در ایام تعطیلات نوروزی و به ویژه در روز طبیعت پس از سیر و سفر در طبیعت منجر به وارد کردن صدمات بی شماری به محیط زیست پیرامون خود می شدند اما امسال چنین پیامدهای ناگواری در روزهایی که گذشت مشاهده نشد.

قلی زاده با اشاره به اینکه برخی از مردم هرسال پس از گذراندن روزهای رویایی خود در طبیعت با انجام امور مخربی همچون شکستن شاخ و برگ درختان، آتش زدن محیط پیرامون خود و ایجاد آتش سوزی نسبت به تخریب محیط زیست اقدام می کردند عنوان کرد: شیوع بیماری گفته شده به نوعی در حفاظت از محیط زیست که همواره با خطر مواجه است کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از میان کارکنان محیط زیست از زمان شروع بیماری کرونا تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری ویروسی کرونا مشاهده نشده است و همه کارکنان در سلامت هستند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان اظهار داشت: در حوزه حیات وحش نیز در حال حاضر هیچ موردی از ابتلا وحوش به بیماری مذکور گزارش داده نشده است. اما مردم باید به ویژه در روزهایی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، برای رعایت سلامت خود هم که شده از انجام رفتارهای پرخطر، شکار حیوانات و مصرف گوشت آنها به صورت جدی خودداری کنند.

وی ادامه داد: نظارت ها، پایش ها و حتی گشت های شبانه روزی محیط زیست کماکان ادامه دارد و در هیچ یک از روزهای سال تعطیل نشده است. بازدیدها از حیات وحش، مناطق حفاظت شده در سرخ آباد، سهرین، انگوران، ماه نشان و دندی انجام شده و ادامه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست