• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 14833

تاکنون هیچ مورد فوتی کرونایی در کارگران زنجان ثبت نشده است

پیام ملّت- مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تا کنون ۱۰ تا ۱۵ نفر از کارگران به کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه منجر به فوت نشده است.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا یوسفی در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا هریک از دستگاه های اجرایی به فراخور مسئولیت های خود یک بخشی از وظایف ستاد کرونا را به عهده گرفت که اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز کمیته پیشگیری و نظارت بر واحدهای تولیدی را عهده دار شد.

یوسفی با بیان اینکه  از همان ابتدا، بیکار شدن برخی از شاغلین و کارگران در ایام کرونا پیش بینی شده بود گفت: سامانه بیمه بیکاری که همزمان با کل کشور طراحی شده بود و۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای آن تخصیص یافته است، در استان هم راه اندازی شد و ۶۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که در مرحله اول ۱۷۰۰ نفر از افراد ثبت شده به تامین اجتماعی معرفی شدند تا اقدامات اولیه برای برقراری مقرری آنها انجام شود.

وی افزود : این ثبت نام غیر حضوری است و نیاز به حضور کارکنان و مشمولان نیست .

مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرداخت کمک  هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰  هزار تومانی بین نیم دهک جامعه  که تحت پوشش هیچ بیمه و درآمد ثابتی نیستند را از اقدامات دیگر ی خواند که در  روزهای شیوع کرونا انجام شد که مشخصات آنها در سامانه رفاه ایرانیان ثبت شده است  که شامل ۱و نیم میلیون خانوار در کشور می شود.

یوسفی اقدام بعدی را پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپستان خانوار نام برد که در مرحله اول ۱۷ میلیون و ۷۰۰ نفر را شامل می شود که ۵ میلیون خانوار هم در مرحله بعد دریافت خواهند کرد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره حمایت از کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا نیز گفت: ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار  برای واحدهای تولیدی که متضرر شدند در نظر گرفته  شده است که از هفته سوم اردیبهشت ثبت نام در سامانه کارا امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: این تسهیلات برای کارفرمایانی است که کارگران خود را اخراج نکردند  و یا واحدهای تولیدی که به دستور دولت تعطیل شدند که  برای واحدهای تولیدی که در راستای صیانت از نیروی کار کارگران را اخراج نکردند به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان و  برای واحدهای تولیدی که به دستور دولت تعطیل شدند ۱۶ میلیون تومان به ازای هر کارگر است.  

یوسفی به اجرای رزمایش پاکسازی و گند زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی و تمام شهرک های صنعتی استان به کمک بسیج کارگری و تیم جنگ های نوین سپاه اشاره کرد و گفت : تمام آموزش های لازم به کارگران داده شده است و فاصله گذاری اجتماعی نیز در واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا و رصد می شود.

یوسفی در خصوص کارگران فصلی و ساختمانی نیز گفت: دونهاد در سال های گذشته تاسیس شده اند که مسئولیت نظارت برآنها را برعهده دارند که تمام پروتکل های بهداشتی به انها ابلاغ شده است که با وجود آنها بازهم باید نظارت بر آنها  صورت بگیرد.

محمدرضا یوسفی در خصوص رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: ۳۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی به ارزش ۳۵۰  هزار تومان با همکاری خیرین و واحدهای تولیدی و صنعتی تا انتهای نیمه اول ماه رمضان بین افراد شناسایی شده در استات توزیع خواهد شد. ضمن اینکه ۵ میلیون قلم از اقلام معیشتی از سوی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تهیه خواهد شد که کارگران  فصلی را نیز پس از شناسایی سامل خواهد شد.

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  تقدیر از کارگران منتخب و کارگران نمونه ، تجلیل از خادمان سلامت جامعه کارگری استان و تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی و کارفرمایان فعال ورزشکار و رونمایی از تمثال شهید شاخص کارگری و شهید شاخص استان زنجان که از کارگران پگاه زنجان است را از جمله اقدامات هفته کارگر درز  زنجان نام برد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست