• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 17015

اجرای طرح جمع آوری معتادان و دستگیری ۱۶۱ معتاد

پیام ملّت-رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: امسال تاکنون ۲ مرحله طرح جمع‌آوری معتادان انجام شده و ۱۶۱ معتاد متجاهر دستگیر شده است.

سروان محسن حسین خانلو در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه جمع آوری معتادان متجاهر بسته به شرایط مرکز و ظرفیت کمپ صورت می گیرد اظهار کرد: از همه معتادان دستگیر شده تست کرونا گرفته می شود.

وی با بیان اینکه محلی نیز جهت قرنطینه معتادان مبتلا به کووید ۱۹ پیش بینی شده است، افزود: معتادین دستگیر و جمع آوری شده به مدت ۱۴ روز در محل فوق قرنطینه خواهند شد چنانچه تشخیص به کرونا داده شد پس از قرنطینه به بیمارستان انتقال داده می شوند اما اگر فاقد کرونا بودند پس از ۱۴ روز به کمپ نوای آرامش ارجاع داده می شوند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در خصوص مرحله نخست طرح جمع آوری معتادان عنوان کرد: طرح مذکور با جمع آوری، دستگیری و اسکان ۸۰ نفر معتاد متجاهر شروع شده است که از این تعداد هیچکدام به بیماری کرونا مبتلا نبودند و به مرکز درمانی نوای آرامش ارجاع داده شدند.

سروان حسین خانلو به مرحله دوم طرح جمع آوری معتادان اشاره و ابراز کرد: مرحله دوم طرح گفته شده نیز اجرا شده و تعداد ۸۱ نفر معتاد جمع‌آوری و در محل قرنطینه اسکان داده شده اند اگر از این تعداد، فردی مبتلا به کووید ۱۹ باشد به بیمارستان ولیعصر جهت بستری و درمان انتقال داده می شود و در غیر این صورت به کمپ نوای آرامش فرستاده می‌شوند مرحله سوم نیز بعد از تعیین تکلیف شدن این تعداد به همین روال شروع خواهد شد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه دستگیری، جمع آوری و حفاظت از معتادان بر عهده ناجا است، تاکید کرد: طرح جمع‌آوری معتادان با همکاری و همپوشانی دستگاه های مختلفی از جمله دادسرا، دبیرخانه شورا، بهزیستی،علوم پزشکی، ورزش و جوانان و شهرداری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان بعد از تهران بزرگ نخستین استانی است که طرح جمع‌آوری معتادان را انجام می دهد خاطرنشان کرد: دومین مرحله طرح جمع‌آوری معتادان نیز انجام شده و مراحل دیگر نیز با توجه به ظرفیت مرکز به صورت متوالی و مستمر انجام خواهد داشت./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست