• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۷
  • شناسه خبر: 17374

نگهداری راه ها و ارتقاء ایمنی محورها اولویت راهداری است

پیام ملّت-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: حفظ و نگهداری از زیر ساخت های موجود شامل راه های اصلی، فرعی،روستایی و ارتقا ایمنی در محورهای استان از مهمترین اولویت راهداری است.

عبدالحسین علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: حفظ و نگهداری از زیر ساخت های موجود شامل یک هزار و ۶۲۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی از مهم‌ترین اولویت‌ها است که عملیاتی مانند حفظ کیفیت رویه راه ها ( شامل لکه گیری و روکش آسفالت و سایر اقدامات حفاظتی ، همچنین تعمیر ‌مرمت ابنیه فنی و غیره) در این راستا است.

وی به ارتقا ایمنی در محورهای استان به منظور رعایت سلامت مردم اشاره و عنوان کرد: ارتقاء ایمنی در محورهای استان از جمله اجرای عملیات خط کشی، حفظ و نگهداری علائم ایمنی نیز تکمیل پروژه های مرتبط با رفع نقاط پر حادثه که در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای موثر هستند از جمله اولویت های راهداری در سال جاری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه تکمیل پروژه های آغاز شده طی سال گذشته از جمله نصب نیوجرسی بتنی و مفصلی به طول ۱۱۰ کیلومتر و اجرای ۳۰ کیلومتر روشنایی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در آزادراه زنجان – قزوین از دیگر برنامه های راهداری است ادامه داد: لکه گیری و روکش آسفالت در آزادراههای زنجان – قزوین و زنجان – تبریز مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

علی اکبری با اشاره به اینکه تکمیل کردن عملیات پروژه های مربوط به طرح ابرار در راه های روستایی استان زنجان در دستور کار قرار گرفته است افزود: این موضوع شامل بهسازی ۴۲ کیلومتر از راه های روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان است که این امر با استفاده از ماشین آلات اداره کل به صورت امانی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیگیری بهره برداری از حداقل ۲ مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی استان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است که این موضوع نیز در اولویت راهداری است عنوان کرد: در این خصوص فاز اول مجتمع پاسارگاد در آزادراه زنجان – قزوین و مجتمع قربانی در محور قدیم زنجان – ابهر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه تکمیل و رفع نواقص پایانه بار ابهر نیز در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: پیگیری رفع نواقص پایانه های مسافری شهرداری های استان و کاهش مشکلات بخش های حمل و نقل کالا و مسافر استان از طریق افزایش تعاملات بین بخشی و غیره نیز از دیگر برنامه های راهداری در سال جاری است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست