• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۰۲
  • شناسه خبر: 17609

آبروی شهر نباید تحت الشعاع چند متخلف قرار بگیرد / علنی بودن محاکمه پرونده شهرداری در اختیار قاضی

پیام ملّت-دادستان زنجان علت اصلی رسانه ایی نکردن و عدم اعلام جزئیات برخی پرونده های قضایی در استان را رعایت حرمت شهر و مردم زنجان عنوان کرد و گفت: رسانه ایی کردن تخلفات چند انسان ناپخته آسبب زدن به وجهه شهر زنجان است.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام کرمی دادستان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان  ضمن تبریک دهه کرامت، ارزشمندترین داشته یک انسان را فکر و عمرش قلمداد کرد و گفت: سعادتمند آن کسی است که فکر و عمر و توان خود را برای خوبی ها وقف کند.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه قضائیه هم نماد همین قضیه  وقف برای خدمت است. یعنی تمام توان خود را به میدان بیاوریم برای حل مشکلات مردم تا بی عدالتی ها برطرف شود و در راستای مهم ترین آرمان بشریت  که همان عدالت است باید گام برداشت .

حجت الاسلام کرمی علت اصلی رسانه ایی نکردن و عدم اعلام جزئیات برخی پرونده های قضایی در استان را رعایت حرمت  شهر و  مردم زنجان عنوان کرد و گفت: مردم زنجان بسیار نجیب و شریف هستند و تواضع و ادب در رفتار  آن ها موج می زند. استان زنجان چند ویژگی مثبت دارد یکی از آن ها اشتهار ملی و بین المللی  این شهر  در انتساب به  اهل بیت(ع) است.که مصداق بارز آن حسینیه اعظم و زینبیه و مراسم های پرشور و شعور  آن است و همینطور زنجان به خط شکنی و غواصان دریادل و دانشمند و عالم پروری معروف است که  اگر بخواهیم تخلف چند انسان ناپخته و نابخرد را در سطح ملی و رسانه ایی گسترده تشریح کنیم به وجهه شهر زنجان آسیب می زنیم.

وی افزود : ما هم اقدام درست و دفاع قانونی و توانمند در ارائه جزئیات این پرونده داشته ایم و شاید  رسانه ایی کردن آن معروفیت و امتیازی در ظاهر برای دادستانی و دادگستری باشد و موج مقطعی خوبی درست کند . در نگاه اول شاید مردم از آن مطلع  می شوند ولی قطعاً  انعکاس استانی و ملی اش و ماندگاری ذهنی برای مردم و تحت الشعاع قرار گرفتن تمام عقبه استان زنجان را نمی شود نادیده گرفت که زیبنده استان زنجان نیست .

دادستان زنجان گفت: غلبه رفتاری مردم زنجان توأم با رعایت مسائل ارزشی و قانونی است و اگر تعدادی هم تخلف می کنند معنایش این نیست که وجهه نیکوی شهر زنجان بخواهداز این مسأله آسیب ببیند . عدم پرداخت جزئیات تخلفات در رسانه ها به خاطر رعایت حرمت و شأن مردم و شهر زنجان است.

وی در خصوص تعداد ۳۰۹  مدیر متخلف در مورد پرونده شهرداری نیز گفت: این عدد شامل مدیران میانی و بالاتر است. در خصوص پرونده شهرداری ۳ شهردار و ۲ مدیر منطقه، معاون اداری مالی و مشاور سابق استاندار و بازرس کانون کارشناسان و ۵ عضو شورای شهر و تعدادی دیگر از افراد درگیرند که حدود ۱۱ متهم اصلی و ۱۵ تا ۲۰ نفر هم چه در شهرداری و چه خارج آن نقش مهمی داشته اند.

وی با بیان اینکه پرونده متهمان شهرداری به خوبی رسیدگی شده و مدارک به خوبی جمع آوری شده و پرونده در مرحله کیفر خواست است گفت:  علنی یا غیر علنی بودن دادگاه متهمان به تشخیص دادگاه خواهد  بود.

کرمی گفت: ما با شفاف سازی موافقیم اما گاهی در پرونده ها افراد اتهامات ناروایی نسبت به اشخاص با آبرو می زنند که تشخیص ظزفیت این موضوع با دادگاه است و ما نسبت به آن اظهار نظر نمی کنیم  ولی تقاضای اشدّ مجازت را برای متهمان داریم چون کاری که آنها  کرده اند بسیار ناپسندانه بود.

وی با بیان اینکه  تمام سعی ما این بود که حقوق شهروندی متهمان پرونده شهرداری رعایت شود گفت: حتی در زمان دستگیری هم با اینکه می توانستیم در محل کارشان و یا در منزل شان در برابر  خانواده شان  توسط مامور با لباس نظامی  دستگیرشان  کنیم  اما تاکید ما این بود که زمانی که از منزل خارج می شوند در مسیر و در راه توسط افرادی با لباس شخصی و با نشان دادن دستور قضایی دستگیر شوند که اگر یک در هزار اشتباهی در تشخیص شده باشد  هم به آبروی این افراد لطمه ایی نخورد. در حالی که  متأسفانه در همان زمانی که دونفر از اعضای شورای شهر در بازداشت بودند یکی دیگر از آنها در حال برنامه ریزی بود که از آخرین فرصت هم استفاده کند برای دریافت مبلغی دیگر و تخلفی دیگر.

دادستان زنجان اظهار کرد: در پرونده شهرداری خیلی اتفاق مهمی رقم خورد و بسیاری از مفاسد متوقف شد . به عنوان مثال در زمانی که قرار است در راستای ماده ۱۰۱  سهمی  از اراضی به شهرداری منتقل شود  شهرداری حق دریافت وجه نقد ندارد و باید در مقابلش زمین بگیرد که این  موضع یک فساد معظمی در خودش داشت و ابعادش بسیار وسیع بود که خوشبختانه حل شد.

وی افزود: در این مورد شهرداری زمین را پس از تفکیک و با توافق مالک به جای سهم خود را بگیرد  پول نقد دریافت می کرد و آن را جزء درآمدها و هزینه های جاری خودش مصرف می کرد. در حالی که زمین باید به شهرداری تحویل می شد.

که اگر این اتفاق بیفتد و شهرداری زمین را تحویل دریافت کند  نمی تواند خرج هزینه های جاری اش کند و یا برای فروشش هم باید مصوبه داشته باشد و با مزایده قانوناً به فروش برساند و در این مورد هم  که سد طریق فساد انجام شد .

دادستان زنجان گفت: از جمله  دیگر تخلفات شهرداری این بود که یک قطعه زمین با سوء استفاده بعضی از افراد و کوتاهی برخی و تبانی برخی مدیران به ثمن بخس  متری ۲ هزار و  510 تومان به یک شرکت تعاونی خصوصی داده اند که فسادی بیش از صد میلیارد تومان در پی داشته است. نزدیک به ۷ هکتار زمینی که  الان متری ۲ میلیون و در صورت تفکیک متری ده میلون تومان است با یک توجیه غلط قانونی و سوء استفاده از غفلت خیلی ها  واگذار کردند که در این مورد هم فسادی  132 میلیارد تومانی متوقف شد .

وی با بیان اینکه  در شهرداری افراد خدوم و پرتلاش زیاد هستند اما به هرحال این موضوع برای ما بسیار جدی بودافزود: در پروژه سبزه میدان از تضییع ۵۰ میلیارد تومان توسط پیمانکار و در پارک بانوان هم از تضییع حدود ۴ میلیارد تومان در خرید تجهیزات جلوگیری شد و  این دست اقدامات در پرونده  شهرداری زیاد است.

وی گفت: در پرونده تخلفات شهرداری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری هیچ تخلفی در این زمینه نداشت. البته این سازمان به لحاظ اینکه مدیران تلاش داشتند برخی از ارقام مصارف خودشان را از این محل تامین کنند تحت فشار بود و برخی مبالغ جزیی هم وصول کردند  و تلاش بر این بود که برخی از مصارف خودشان را که فاقد توجیه فانونی بود از محل سندسازی از آنجا تامین کنند که جلویش گرفته شد ولی این سازمان دخالتی در پرونده متهمان شهرداری نداشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست