• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۵
  • شناسه خبر: 17943

افت فشار و قطعی آب با ادامه مصرف بی رویه

پیام ملّت- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان تولید آب در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد با افزایش همراه بوده است.

مصطفی اکرمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: میزان تولید آب در ۳ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۷ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۶۹ مترمکعب بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی جهت آبرسانی در سطح شهرها وجود ندارد تصریح کرد: البته لازم است که شهروندان بدانند ادامه روند مصرف بی رویه فعلی آب منجر به کاهش فشار آب یا قطعی آب خواهد شد. البته در برخی از روستاها قطعی آب به علت مصرف بی رویه آب وجود دارد. لذا از هم استانی های عزیز درخواست می شود نسبت به کاهش مصرف و مدیریت مصرف آب اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه علت کاهش فشار آب و قطعی آب در برخی از نقاط مصرف بی رویه و عدم رعایت اصول صرفه جویی در مصرف آب است عنوان کرد: راه های مختلفی جهت صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد که از طریق رسانه های مختلف آموزش و اطلاع‌رسانی شده است.

اکرمی در خصوص انواع روش های صرفه جویی در مصرف آب افزود: استفاده از سطل آب برای شستن خودرو به جای باز نگه داشتن شیر آب به مدت طولانی، استفاده ار روش های آبیاری هوشمند برای آبیاری گیاهان، به کار انداختن ماشین لباسشویی تنها پس از تکمیل ظرفیت آن، استفاده از ماشین لباسشویی کارآمد تر به جای نمونه های قدیمی تر، بسته نگه داشتن شیر اب در زمان مسواک زدن و اصلاح صورت، کوتاه کردن مدت زمان حمام و بررسی شیرآلات برای اطمینان از نبود نشتی از جمله راه های صرفه جویی در مصرف آب است.

وی به هدر رفت میزان قابل توجهی آب هنگام باز نگه داشتن شیر آب در زمان شستشوی دست ها اشاره و یادآور شد: بستن شیر آب به مدت ۲۰ ثانیه در هنگام شستشوی دست موجب صرفه جویی ۲ تا ۴ لیتری آب می شود لذا از مردم خواهش می شود که به این نکته توجه کرد و به آن عمل کنند/ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست