• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 19050

دین اسلام بن بست ندارد/یوم العباس هست اما نه مثل سال های گذشته

رئیس سازمان تبلیغات استان زنجان گفت: امسال یوم العباس هست اما نه مثل سال های گذشته . تجمع خیابانی و دسته روی نخواهیم داشت .

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» سعید احمدی در بازدید از دفتر رسانه های پیام ملّت و عصرملّت به مناسبت روز خبرنگار با تاکید بر اهمیت رسالت خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت در عرصه خبر و اطلاع رسانی بسیار سخت و پرمخاطره و حساس است .

حجت الاسلام سعید احمدی بر رسالت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی توسط خبرنگاران تاکید کرد و گفت: در عرصه جنگ نرم و جنگ بین ادراک ها رسانه هاباید گام های موثری بردارند.

رئیس سازمان تبلیغات استان زنجان در خصوص عزاداری های های محرم و یوم العباس نیز گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری بنا شد که مرجع و معیاردر این خصوص تصمیمات ستاد ملی کرونا باشد . امسال چون شرایط ویژه ای است و دین اسلام هم دینی است که بن بست ندارد و متناسب با اقتضائات زمان برنامه دارد. قطعا هیئات مذهبی هم متناسب با شرایط کرونایی اقامه عزا خواهند کرد که دستورالعمل هایی دارد و طی چندین جلسه با کادر درمان علوم پزشکی پروتکل های خوبی طراحی شده است .

وی گفت: امسال با رویکرد کلان” هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت” مردم در منازل اقامه عزا خواهند کرد و روضه های خانگی احیا می شود . مردم بیشتر از طریق شبکه استانی پیگیر عزاداری ها باشند.

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه دستگاه سیدالشهدا (ع) یک پدیده اجتماعی بزرگی است که از دورترین نقطه کشور یک ظرفیت مردمی به این گستردگی و وسعت ایجاد کرده است گفت: در مکتب سیدالشهدا (ع) پیر و جوان و زن و مرد و هر گرایش و روحیه ای حضور دارند به همین خاطر برای ساماندهی به این پدیده اجتماعی رویکردهای روان شناختی و جامعه شناختی هم لحاظ شده و پروتکل ها طراحی و ابلاغ شده است و هیئات مذهبی باید مجوز بگیرند و تعهد بدهند که دستورالعمل ها را رعایت می کنند .

احمدی با بیان اینکه هیئت های مذهبی از همان ابتدا اولین گروه هایی بودند که تجمعات مذهبی خود را تعطیل کردند و اولین گروهی بودند که ضدعفونی و مواسات و تولید ماسک و .. را انجام دادند و ثابت کردند که بروز اجتماعی شان متناسب با شرایط جامعه بوده و در کنار سایر نهادهای مردمی و حاکمیتی خدمات خوبی هم ارائه دادند ، افزود: هیئت های مذهبی در کنار اقامه عزا دو کار عمده دیگر را هم پیگیر هستند و درتلاش هستند که شرایط را برای عزاداری آماده کنند و در کنار اقامه عزا هم مواسات را با مدیریت نذورات و احسان مردم انجام دهند و هم برخی از نیازمندی های کادر درمان را تامین خواهند کرد .

احمدی تاکید کرد: اقامه عزا را خواهیم داشت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی که مومنین بهترین رعایت دستورالعمل ها را خواهند کرد و درکنار آن کمکهای مومنانه و تامین نیازمندی های کادر درمان در بیمارستان ها اولویت و برنامه هیئت های مذهبی خواهد بود .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امسال یوم العباس هم هست اما نه مثل سال های گذشته . تجمع خیابانی و دسته روی نخواهیم داشت .حضور مردم را نخواهیم نداشت اما طرح ها و ایده هایی برای مراسم یوم العباس متناسب با شرایط کرونایی ارائه شده که اجرا خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست