• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۶
  • شناسه خبر: 19064

در جابجایی پسماندهای روی باید پیشنهادات دغدغه مندان محیط زیست لحاظ گردد

پیام ملّت-کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست استان زنجان جابجایی بیش از ۸ میلیون تن پسماند به محل دیگر را بدون ایجاد زیرساخت های زیست محیطی هدیه مرگ و بیماریهای خونی دانست و گفت: در این جابجایی حتما ملاحظات زیست محیطی رعایت ...

تقی سالک در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بر آسیب جدی ناشی از جابجایی پسماندها بدون ایجاد زیرساخت تاکید و اظهار کرد: فعالان زیست محیطی توصیه می کنند ابتدا از جابجایی این پسماندها جدا خودداری شود یا در صورت ناچار شدن به جابجایی حتما ملاحظات زیست محیطی رعایت شود.

وی با هشدار بر اینکه لازم است در مکانیابی صورت گرفته، پروتکل های لازم، استفاده از خودروهای مخصوص حمل مواد شیمیایی و احداث جایگاه ویژه در نظرگرفته شود افزود: رعایت این پروتکل ها ضروری است.

کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ورود قرارگاه خاتم الانبیا برای حل مشکل جابجایی این پسماندها شنیده می شود ادامه داد: باتوجه به توانائی های قرارگاه خبر خوشحال کننده ای است لیکن باید قبل از واگذاری امر به این قرارگاه مسائل مهمی مطرح و حل و فصل گردد و پیشنهادات متخصصین و دغدغه مندان محیط زیست لحاظ گردد.

سالک با اشاره به اینکه پیشنهاد مشخصی که در این زمینه می توان بیان کرد احداث یک واحد استخراج حلالی یا sx در محل فعلی دپو پسماندها و عدم حرکت آنها است تصریح کرد: چنانچه قرار است دپو به محل جدیدی منتقل شود می توان این واحد را در محل جدید احداث کرد.

وی پسماندهای دپو شده در شهرک روی زنجان را یکی از معضلات اساسی استان برشمرد و گفت: اخیرا با تلاش استاندار محترم و دستگاه های ذیربط بویژه دستگاه قضایی دپو پسماند بعداز مدتها انتظار در اختیار دولت قرارگرفت و سرمایه ی قابل توجهی نصیب شهروندان زنجانی که سالیان سال از آسیب های این پسماندها در امان ‌نبودند کرد.

کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست استان زنجان هشدار داد: متاسفانه تصمیم اخیر متولیان امر مبنی بر جابجایی این پسماندها از محل فعلی دپو شده به محل دیگر نگرانی حامیان محیط زیست را دوچندان کرده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست