• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۸
  • شناسه خبر: 19125

آلودگی محیطی اطراف سایت دفن زباله مهتر مشهود است

پیام ملّت-یک فعال محیط زیست از مشهود بودن آلودگی محیطی اطراف سایت دفن زباله مهتر خبر داد و گفت: در این مکان به جای رشد گون و خوار به فاصله چندین کیلومتری نایلون می روید.

سینا دواجی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بر مضرات سیستم دفن سنتی و غیر اصولی زباله تاکید و اظهار کرد: سیستم دفاعی سنتی و اصولی زباله در همه مناطق مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زباله منجر به تولید شیرابه می شود که این شیرابه نیز در مسیر خودش فلزات سنگین را در خود حل می کند افزود: حل و فصل کردن مشکل ایجاد شیرابه در زباله یک ضرورت به حساب می آید.

این کارشناس در خصوص تبعات شیرابه های تولید شده ناشی از زباله عنوان کرد: شیرابه زباله که حاوی فلزات لحظات سنگین است وارد آب های زیرزمینی می شود و از این طریق وارد محصولات کشاورزی و بعد از آن بدن انسان خواهد شد.

دواجی ادامه داد: فلزات سنگین و میکروپلاست ها که حالت تجمعی دارند و از بدن دفع می‌شوند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان خواهد شد.

وی در خصوص راهکار توصیه شده جهت جمع آوری دفن زباله اظهار داشت: سیستم های جمع آوری زباله باید از حالت سنتی و غیراصولی به صورت مکانیزه تبدیل شود که این موضوع نیز تهیه خودروهای مکانیزه را می‌طلبد.

این فعال محیط زیستی در تشریح خودروهای مکانیزه عنوان می‌کند: این خودروها بر اثر فشاری که وارد می‌کنند منجر به تخلیه شیرابه زباله شده و آن را در مخزن خود نگهداری می کنند پس از آن می توان شیرابه ذخیره شده در مخزن را به محل مناسبی انتقال داد و از این طریق از انتقال شیرابه حاوی فلزات سنگین به آبهای زیرزمینی و زمین های کشاورزی جلوگیری کرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست