• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • شناسه خبر: 19215

برپایی «خیمه‌ی هنرمندان» در حوزه هنری زنجان

پیام ملّت-مدیر حوزه هنری استان زنجان گفت:هنرمندان زنجانی با برپایی «خیمه‌ی هنرمندان» در حوزه هنری زنجان به سبکی متفاوت و مجازی عزاداری امام حسین(ع) را زنده نگاه خواهند داشت.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مدیر حوزه هنری استان زنجان گفت:ویژه برنامه ایام محرم با عنوان «خیمه هنرمندان» زنجان با مشارکت و همکاری حوزه هنری زنجان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی زنجان و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بصورت زنده از طریق صفحه‌های اینستاگرامی به نشانی @artzanjan_ir و صفحات isba.ir@ وznuclop @ پخش خواهد شد.

امیر نعمتی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به رعایت مسائل بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری در تشریح این خبر گفت: با توجه به شرایط بحرانی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تلاش برای هر چه بهتر و با شکوه‌تر برگزار شدن ایام سوگواری سالار شهیدان ابن‌علی(ع) در پایتخت شور و شعور حسینی برنامه‌های مختلفی در جهت گرامیداشت این ایام در نظر گرفته شده است و حوزه هنری تمام توان و ابزارهای هنری خود را در جهت اشاعه شعائر دینی و پاسداشت حماسه عاشورایی به کار خواهد بست.

وی افزود: ویژه برنامه «خیمه هنرمندان» زنجان برنامه‌ای است که برای پنج شب در ماه محرم طراحی شده که با محتوای فرهنگی هنری مختلف و متناسب با ایام سوگواری اهل بیت(ع) در فضای مجازی پخش خواهد شد.

رییس حوزه هنری زنجان، ادامه داد: در ایام عزاداری سالار شهیدان، حوزه هنری زنجان در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی مذهبی همراه با هنرمندان زنجانی با برپایی «خیمه‌ی هنرمندان» در این نهاد فرهنگی به سبکی متفاوت و مجازی عزاداری امام حسین را زنده نگاه خواهند داشت.

وی بخش‌هایی از این برنامه را شعرخوانی، موسیقی، عکس، تئاتر، خوشنویسی، خاطره‌گویی و معرفی کتاب‌ عنوان کرد که با حضور هنرمندان عاشورایی و متعهد اجرا خواهد شد.

نعمتی اظهار داشت: این برنامه با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد زنجان و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از سوم محرم به مدت پنج شب هر روز ساعت ۲۱ بصورت زنده در فضای مجازی برگزار خواهد شد و رضا اسمخانی و نسرین کرم‌زاده اجرای این برنامه را به عهده خواهند داشت.

نعمتی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر نهادهای و ارگان‌های فرهنگی استان، برای هر شب برنامه‌های متنوعی با محتوا و مضامین عاشورایی در نظر گرفته شده است که طبق این برنامه‌ریزی، برنامه شب اول «خیمه هنرمندان» زنجان با شعرخوانی شاعران زنجانی از جمله حاج منصور کلامی و سید ضیا موسوی به همراه نی‌نوازی برگزار خواهد شد و همچنین حمیدرضا بازرگانی از فعالان هنر عاشورایی در عرصه عکاسی به معرفی و تحلیل و بررسی آثار نیز خواهد پرداخت.معرفی کتاب با مضمون عاشورایی از دیگر برنامه‌های «خمیه هنرمندان» زنجان در شب اول محرم خواهند بود که بصورت زنده از طریق پیج‌های اینستاگرامی @artzanjan_ir، @znuclop و @isba.ir پخش خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست