• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۰۴
  • شناسه خبر: 19240

دستگیری ۲۳ شکارچی غیرمجاز در زنجان

پیام ملّت - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: در مردادماه سال جاری ۲۳ متخلف حوزه محیط زیست استان دستگیر شدند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اسماعیل قلی‌زاده اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در مرداد‌ماه سال‌جاری ۵۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای در استان زنجان به صورت غیر مجاز صید شده است، بیان کرد: یک کبک معمولی نیز در این ایام به صورت غیر مجاز شکار شده است.

وی با اشاره به اینکه دو مورد پستاندار در مرداد ماه به صورت غیر مجاز شکار شده است، عنوان کرد: این پستانداران شامل کل وحشی و گراز بوده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه در مرداد‌ماه ۳۰ مورد زنده‌گیری پرندگان از نوع سهره طلایی انجام شده است، ادامه داد: در ماه گذشته سه پرونده شروع به شکار نیز تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در مرداد‌ماه سال‌جاری ۶ قبضه تفنگ شکاری به عنوان سلاح مجاز کشف شده است، ادامه داد: ۴۷ عدد انواع ادوات و وسایل شکار نیز در این ایام کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت مورد اخطاریه‌های زیست محیطی در مرداد‌ماه صادر شده است، اضافه کرد: پنج هکتار تخریب محیط زیست و یک مورد تعلیف غیر مجاز دام در مرداد‌ماه انجام شده، همچنین چهار هکتار آتش‌سوزی هم روی داده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه میزان ضرر و زیان واصله به محیط زیست ۳۶۶ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: از این میزان ۳۹ میلیون ریال خسارت وارده وصول شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در مرداد‌ماه ۲۲ نفر متخلف دستگیر شدند، ادامه داد: در این مدت ۱۳ پرونده تشکیل شده که از این تعداد وضعیت پرونده‌ یک فقره مختومه و ۱۲ پرونده در جریان است.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست