• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • شناسه خبر: 19815

ماسک از خانه تا خانه با شما!

پیام ملّت-پویش ماسک از منزل تا منزل با توزیع ماسک‌های هزارتومانی در زنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت»، ۳۰ بهمن سال قبل بود که خبر ابتلای دو شهروند قمی به کرونا منتشر شد و پس از آن فضای کشور به شدت متاثر از این ویروس شد.

در طی ۸ ماه گذشته بسیاری از مردم تلاش کردند با رعایت توصیه‌های بهداشتی خود را از ابتلا به این ویروس در امان نگاه دارند.

یکی از مهمترین رخدادهای پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، توجه بیشتر به بهداشت فردی و اجتماعی بود تا آنجا که در برهه‌های زمانی مختلف تصمیمات بسیاری برای استفاده از ماسک و دستکش گرفته شد.

از آن پس مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا، روزانه چندین مرتبه و با حساسیت زیاد دستان خود را شست و شو می‌دهند و هر بار که سطوح و وسایل اطراف خود را دست می‌زنند با الکل و محلول‌ ضدعفونی کنند.

این روزها حال و هوای نه تنها شهر و روستا، بلکه خانه‌های مردم تفاوت بزرگی با هفته‌ها و ماه‌های گذشته دارد و سبک زندگی مردم متاثر از شیوع ویروس ناشناخته‌ای موسوم به کووید ۱۹ یا همان کرونا شده است.

امروز با وجود گذشت ۸ ماه از شیوع این ویروس هنوز خبری از کنترل آن نیست و روز به روز به آمار مبتلایان آن اضافه می‌شود.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان سرپایی به کووید ۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی ۱۶ هزار و ۵۹۸ هزار بوده که با احتساب ۴ هزار و ۴۶ بیمار بستری، مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۰ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 555 نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

 بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان سرپایی به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی ۱۶ هزار و ۵۹۸ مورد بوده است که ۷۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۰ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است.

فعالیت‌های اجتماعی تعطیل شده و مدارس نیز به صورت غیرحضوری فعالیت دارند، دانشگاه‌ها نیز کلاس‌های درس را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

با این شرایط مسؤولان استانی به فکر تشویق مردم به استفاده از ماسک هستند، در همین راستا به گفته استاندار زنجان قرار است، پویش «ماسک از منزل تا منزل» اجرایی شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه امروز نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم مردم هستیم، تصریح کرد: در این زمینه اصناف نقش به سزایی را ایفا می‌کنند و بی‌تردید با اصنافی که در این زمینه همراهی لازم را نداشته باشند، برخورد قانونی با این اصناف به عمل خواهد آمد.

فتح الله حقیقی از تداوم برخی از محدودیت‌ها در استان طی هفته جاری خبر داد و با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نکردن موارد ابلاغی، این محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت، ادامه داد: امروز نیازمند برخورد قانونی با برخی از رفتارها هستیم؛ چرا که به هیچ وجه در مقابل جان مردم، کوتاه نخواهیم آمد.

وی یکی از اقدامات ارزنده صورت گرفته در شرایط کنونی را راه‌اندازی پویش ماسک از منزل تا منزل دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان با تولید ۵ میلیون ماسک ارزان‌قیمت و نیز ۷۰۰ هزار ماسک سه‌لایه، جزو استان‌هایی است که در این زمینه مشکلی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز درباره تهیه و توزیع ماسک نیز گفت: بالاترین قیمتی که دربخش عرضه این نوع محصول اعلام شده یک هزار و ۳۰۰ تومانی است که در واقع مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است.

وی یادآورشد: برخی ماسک ها با تبلیغات متعدد و متنوع به رنگ‌های مختلف در سطح شهر عرضه می شود که این ماسک‌ها مشمول این موضوع نیست و صرفا ماسک های که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده اند در ۲ قالب ماسک جراحی برای مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی و دیگری مصارف عموم در نظر گرفته شده است.

وی از توزیع روزانه ۴۰۰ هزار ماسک در استان خبر داد و افزود: ماسک‌های هزار تومانی در فروشگاه‌‍های مختلف توزیع می‌شود و امروز هیچ مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بازدید میدانی اخیر از سطح شهر نیز اظهار داشت: گروه های جهادی در قالب چادرهای برپا شده به وفور ماسک مورد نیاز مردم را به قیمت یک هزار تومان را توزیع می کنند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز از توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین کارگران خبر داد و گفت:  کارگران واحدهای تولیدی در شهرستان‌های زنجان و ابهر بیشترین مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان را دارند.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه با واحدهای تولیدی که در آنها دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود به شدت برخورد می شود، گفت: تمام کارگران در واحدهای تولیدی موظف به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست