• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۲۷
  • شناسه خبر: 19855

آثار دومین جشنواره کتاب سال زنجان در مرحله داوری

پیام ملّت - معاون اداره کل ارشاد استان زنجان گفت: ۸۷ اثر از مولفان این استان به دومین جشنواره کتاب سال زنجان ارسال شده است که در مرحله ارزیابی داوری قرار دارند.

محمود علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه سال گذشته نخستین دوره جایزه کتاب سال زنجان همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار شد، اظهار کرد: در نخستین دوره جایزه کتاب سال زنجان که با داوری ۲۰ تن از اساتید برجسته کشور انجام شد، از میان ۴۶ عنوان کتاب ۵ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.
وی ادامه داد: در نخستین دوره طبق رأی هیأت داوران در بخش تاریخ زنجان، کتاب «دارالسعاده زنجان» به قلم حسن حسینعلی، در بخش فرهنگ زنجان کتاب«‌قصه‌های محلی زنجان» به اهتمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با ویراستاری علی محمد بیانی و در بخش هنر در زنجان نیز کتاب «زنجان میزبان مهربان» گردآوری شده توسط ناصر محمدی به عنوان کتاب‌ سال انتخاب شد.
معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین ضمن تشریح دومین جشنواره کتاب سال گفت: آثار منتشر شده مولفان و پدید آورندگان ایرانی و خارجی در حوزه زنجان‌شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان زنجانی در تمام حوزه‌ها و آثاری که برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده‌ بودند، مجاز به شرکت در این برنامه بودند.
وی افزود: آثار همه نویسندگان و پدیدآورندگان از سراسر کشور با موضوع زنجان شناسی واجد شرایط حضور در این جشنواره بودند و خوشبختانه آثار خوبی در این حوزه دریافت شده است.
معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دومین دوره جایزه «کتاب سال زنجان» ۱۵ مهرماه به پایان رسید، تصریح کرد: ۸۷ اثر از مولفان این استان به دومین جشنواره کتاب سال زنجان ارسال شده است که در مرحله ارزیابی داوری قرار دارند.
وی افزود: آثار رسیده در این بخش به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و داوری و در کنگره مذکور از آنها تقدیر می‌شود.
علیمحمدی وضعیت چاپ و نشر کتاب در استان نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل ۲۲۰ کتاب در موضوعات مختلف به چاپ رسید که خوشبختانه به لحاظ کیفی مقبولیت لازم را داشتند./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست