• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۳۰
  • شناسه خبر: 19886

اهدای خون منحصربه ماه محرم نیست / تمام پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون استان رعایت می شود

پیام ملّت- رئیس سازمان انتقال خون زنجان گفت: اهدای خون منحصر در محرم و صفر نیست و یک نیاز مستمر و همیشگی است.

دکتر سیامک اسدی در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» خوشبختانه استقبال از پویش نذر خون خوب بوده ولی طبیعی است که با نزدیک شدن به فصل سرما و همینطور شرایطی که به دلیل کرونا حاکم شده در روند اهدای خون تاثیر گذاشته است .

اسدی با بیان اینکه در حال حاضر در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی مشکلی نداشته ایم و همچنین در شبکه ملی خونرسانی نیز نقش فعالی داشته ایم گفت: برای بیمارن کووید ۱۹ خط تولید پلاسمای هایپر ایمیون راه اندازی کردیم و خوشبختانه مشارکت خوبی را تاکنون در زنجان شاهد بوده ایم .

رئیس سازمان انتقال خون زنجان افزود: با تمام اینها باید توجه داشته باشیم که به سمت فصل سرد می رویم و کرونا هم مزید بر علت شده بنابراین برای تداوم این روند باز هم نیازمند اهدا کنندگان خون هستیم .

اسدی از مردم زنجان به دلیل همراهی و یاری انتقال خون استان تشکر کرد و گفت: سرمایه نظام سلامت همین اهدا کنندگان خون هستند که بدون آنها نمی توانیم درمراکز درمانی کاری انجام دهیم .

وی تاکید کرد:تمام پروتکل هی بهداشتی در مراکز انتقال خون استان راعایت می شود و همه لوازم مصرفی یکبار مصرف است و حتی کف پای کسانی که برای اهدای خون مراجعه می کنند ضدعفونی می شود.

اسدی گفت: از مردم انتظار داریم همچنان همراهیی کنند چرا که نیاز به خون و فرآورده های خونی منحصر به محرم نیست و یک نیاز همیشگی و مستمر است .

رئیس سازمان انتقال خون زنجان وضعیت ذخایر خون استان را خوب اعلام کرد و گفت: در این مدت نه تنها نیاز استان تامین شده بلکه به استان ها دیگر نیز یاری رسانده ایم .

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد اهدا کنندگان خون مردان هستند در حالی که زنان نیز اگر بیماری خاصی ندارند و داروی خاصی مصرف نمی کنند ۳ بار در سال می توانند اهدا کننده خون باشند. درسال های گذشته در روز دانشجو شاهد مراجعه دختران دانشجو برای اهدای خون بودیم که اتفاق خوبی است که در حال شکل گیری است و امیدواریم هرسال بیشتر شاهد اینگونه مشارکت ها باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست