• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۰۱
  • شناسه خبر: 21439

سند توسعه قرآنی زنجان تدوین می‌شود

پیام ملّت- رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سند توسعه قرآنی زنجان تدوین می‌شود.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابراهیم قاسمی اظهار کرد: استان زنجان در تمام بخش‌ها و رشته‌های فرهنگی و قرآنی دارای استعدادهای بسیاری است که در صورت فراهم شدن بستر لازم برای شکوفایی این استعدادها شاهد یک جهش در این بخش خواهیم بود.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه این اداره کل در راستای تدوین سند توسعه قرآنی بیان کرد: در این زمینه از نمایندگان موسسات و دستگاه‌های فرهنگی دعوت به همکاری شده و مقدمات اولیه تدوین سند فراهم شده است.


وی با بیان اینکه این سند نقشه راهی برای فعالیت‌های قرآنی استان خواهد بود، گفت: تدوین این سند راه روشنی برای برنامه ریزان و مجریان فراهم خواهد کرد تا بر اساس آن راهبردهای لازم را عملیاتی کنند.


قاسمی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در حوزه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند اما فلسفه تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جلوگیری از موازی کاری و هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای فعالیت‌های قرآنی است، افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی تکلیف دارند که در امر قرآن و عترت برنامه‌هایی را اجرا کنند.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: هدف دیگر از تدوین سند توسعه قرآنی جلوگیری از موازی کاری و تعامل دستگاه‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های قرآنی، همگرایی و هم‌افزایی است.
وی با اشاره به اینکه سند توسعه قرآنی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ها را در این حوزه شناسایی خواهد کرد، گفت: این سند ۶ ساله تدوین خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست