• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 22552

انتخابات بر دو اصل «رقابت» و«اجرای قانون» پایه ریزی شده است

استاندار زنجان گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملی و زمینه ساز تقویت اتحاد و وحدت در کشور است و اگر از چنین منظری به این موضوع نگاه کنیم، هیچ کس به خودش اجازه نمی دهد که در این عرصه تماشاچی باشد.

پیام ملّت – فتح الله حقیقی در آیین افتتاح بخش تازه تأسیس دوتپه در شهرستان خدابنده با بیان اینکه هر جا وحدت را تقویت کردیم، تحقق اعتماد، رضایت و مشارکت را به دنبال داشته است، افزود: طی حیات ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در سایه همین وحدت است که تا کنون بیگانگان نتوانسته اند کاری در برابر ملت ایران انجام دهند.

به گزارش پیام ملّت به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: ما امروز به افراد خدمتگزار که هم متعهد، متخصص، با تجربه و عملیاتی باشند نیاز داریم تا به عرصه انتخابات ورود کنند.

استاندار زنجان: انتخابات زمینه ساز تقویت اتحاد در کشور است

استاندار زنجان به برگزاری موفق انتخابات گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ما نشان دادیم که در برگزاری انتخابات، ارکان آن را در همه مراحل با قدرت اجرا می کنیم و از همین رو است که تا کنون کسی نتوانسته پیرامون انتخابات گذشته ایرادی بگیرد.

حقیقی با بیان اینکه سلامت، با شکوه بودن، رقابتی بودن و اجرای قانون در همه مراحل انتخابات مورد توجه جدی است، افزود: تحقق مشارکت اصل اساسی در برگزاری انتخابات است.

وی همچنین گفت: هر جا شوراها از کارهای شخصی و سیاسی دست برداشته اند، خدمات قابل توجهی داشته اند و هر جا هم که چنین نبود، هم خود را و هم شهر و حوزه انتخابیه خود را بدبخت کرده اند.

عادی انگاری شرایط در خصوص کرونا، وحشتناک ترین اشتباه است

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و موفقیت های به دست آمده در کنترل کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های چند باره ستاد ملی و نیز وزارت بهداشت و درمان، زنجان از استان های موفق در کنترل و پیشگیری از کرونا است.

حقیقی از انجام ۱۸۳ هزار تست تشخیص کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: با وجود همه تلاش های که انجام می شود، با توجه با ناشناخته بودن ویروس کرونا و شیوع نوع جهش یافته آن که بسیار مسری و کشنده است و افراد ۵ تا ۱۷ سال را نیز درگیر می کند، باید از عادی انگاری شرایط پرهیز کنیم.

وی به ضرورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در نوروز امسال استان زنجان پذیرای هیچ مسافری نخواهد بود.

گفتنی است اوایل سال جاری با تصویب هیأت وزیران بخش دوتپه در تابعیت شهرستان خدابنده ایجاد و الحاق روستاهایی در محدوده این بخش جدید ابلاغ شد.

 براساس اعلام مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان، بر پایه این مصوبه، روستاهای زواجر، گوندره، نظرقلی و لاچوان از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان خدابنده استان زنجان منتزع و مطابق نقشه به دهستان کرسف بخش یادشده ملحق می شود.

 همچنین روستاها و مزارع رباط، شهرستانک، خان‌آباد و بابالو از دهستان خرارود بخش مرکزی شهرستان خدابنده منتزع و مطابق نقش به دهستان حومه بخش یادشده ملحق می شود.

دهستان توپقره از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای نعلبندان، قوشه‌کند، آهار مشگین، ورجوشان، بجقین، توپقره، بلکه‌شیر، رحمت‌آباد، شیخلو، دهشیر، پرچین و گل‌مکان مطابق نقش در بخش دوتپه خدابنده ایجاد می‌شود.

در این مصوبه آمده است مرکز دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان خدابنده به روستای آقجه قیا و نام روستای “دوتپه سفلی” دهستان یادشده به “دوتپه” تغییر می‌یابد و بخش دوتپه از ترکیب دهستان های توپقره و حومه در شهرستان خدابنده ایجاد می‌شود.

روستای دوتپه به عنوان مرکز بخش دوتپه تعیین شده است. با ایجاد بخش جدید “دوتپه” در شهرستان خدابنده، تعداد بخش های این شهرستان به پنج بخش ارتقا یافت.

شهرستان خدابنده با بیش از ۱۶۴ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومترمربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست